Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Spor ve Politika BSO 612 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. FİKRET SOYER
Dersi Verenler Doç.Dr. FİKRET RAMAZANOĞLU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Toplumun demokrasi bilincini arttırmak, spor ve politika kavramlarının tanıtımı, geliştirilmesi ve sağlıklı spor politikalarının ortaya konulması.

Dersin İçeriği

Spor ve politika kavramlarının açıklanması ve birbirleriyle ilişkisi, toplumda sor ve politika bilinci, politikacıların spora bakış açısı sporun sosyal yapıya ve topluma etki ve katkıları, politikanın toplum ve bireyler üzerine etkisi, toplumun demokrasi, siyaset ve spora ilgi düzeyi, toplumun politik yapısı ve spor politikaları.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Spor, politika kavramlarını ve aralarındaki ilişkiyi açıklar. Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Siyaset ve spor arasındaki ilişkiyi açıklar. Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, Performans Görevi, Ödev, Sınav ,
3 Sporun ekonomik gücünü bilir. Soru-Cevap, Grup Çalışması, Anlatım, Sınav , Ödev,
4 Sporun ulusal ve uluslararası etkilerini bilir. Anlatım, Tartışma, Performans Görevi, Ödev, Sınav ,
5 Türkiye ve dünyadaki güncel olayları takip eder. Örnek Olay, Tartışma, Ödev,
6 Türkiye ve dünyadaki güncel olayları inceler ve yorumlar. Tartışma, Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Spor ve politika kavramlarını açıklama
2 Sporun sosyal fayda ve rolünü açıklama
3 Politika kurumunun gerekliliği ve önemi
4 Spor toplum ilişkisi
5 Spor devlet ilişkisi
6 Siyaset-devlet-toplum ilişkisi
7 Siyasetin spora etkileri
8 Sporun siyasete etkileri
9 Siyasetin spordan faydalanma isteği
10 Sporun ekonomik gücü
11 Spor ve kültür
12 Sporun ulusal ve uluslar arası etkileri ve gücü
13 Spor ve siyaset kurumunun analizi
14 Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme.
2 Öğretmenlik mesleği, spor bilimleri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgilere sahiptir; bu bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
3 Alan ile ilgili verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerlere uygun hareket etme.
4 Öğretmenlik mesleği, Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirme, onlara problemlerle ve çözüm yöntemleriyle ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
5 Öğretmenlik mesleği, Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alabilme
6 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebime
7 Alanıyla ilgili öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becereileri karşı karşıya kaldığı problemlere çözüm üretmede kullanır.
8 Takım çalışması ve öz değerlendirme yapar
9 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanabilme.
10 Özdeğerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcama. Yeniliğe açıklık, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynama. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahip olma
11 Öğretmenlik mesleği,Beden Eğitimi ve Spor ilgili kavramları, fikirleri bilimsel yöntemlerle incelebilme ve değerlendirebilme, problem ve konuları tanılayabilme, analiz edebilme ve tartışabilme, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirebilme
12 Sorumluluğundaki kişiler ve özellikle öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, ailelerinin ve çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlayıp belirler.
13 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme.
14 Yaşam boyu öğrenmeyi benimser,yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol seçer
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 30
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 2 3 6
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 144
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,76
Dersin AKTS Kredisi 6