Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Spor Hukuku BSO 629 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. FİKRET SOYER
Dersi Verenler Doç.Dr. FİKRET SOYER,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Hukukun temel ilkeleri ve idare hukuku, Türkiye’de spora ilişkin mevzuat; Anayasa, yasa, tüzük ve yönetmelikler çerçevesinde sporun ele alınışı ile uluslararası spor hukuku ve mevzuatının incelenmesi
Dersin İçeriği Spordaki hukuksal olayların ve olguların değerlendirilmesi ve incelenmesi bu dersin içeriğini oluşturur.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Spor Hukuku- Amacı- Niteliği- Kaynaklarını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Sporda Disiplin Sağlanması ve Cezai Sorumlulukları bilir. Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Ödev, Sınav ,
3 Sponsorluk ve Sporda Medya ve TV Haklarını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav,
4 Sporcuların Yaralanmalarından Ve Ölümlerinden Doğan Hukuki Sorumlulukları bilir. Tartışma, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav ,
5 Sporcular ve Spor Sözleşmeleri konularında bilgi sahibidir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Uluslararası Spor Tahkim Mahkemesi (C.A.S.) Yargılama Çeşitleri ve Usullerini bilir. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Spor Hukuku- Amacı- Niteliği- Kaynakları. Çalışma Hakkı Olarak Spor
2 Sporun Örgütlenmesi-Dernekler-Spor Kulüpleri-Vakıflar-Federasyonlar
3 Sporda Disiplin Sağlanması ve Cezai Sorumluluk
4 Sporda Doping ve Mücadelesi
5 Spor Müsabakalarında Şiddet Ve Düzensizliğin Önlenmesi
6 Sporcular ve Spor Sözleşmeleri
7 Sporcu Transferi
8 Sporcuların Yaralanmalarından Ve Ölümlerinden Doğan Hukuki Sorumluluk
9 Uluslararası Spor Tahkim Mahkemesi (C.A.S.) Yargılama Çeşitleri ve Usulleri
10 Türk Spor Yargılaması-Tahkim. Uluslararası Spor Yargısı
11 Sponsorluk ve Sporda Medya ve TV Hakları.
12 Temel İnsan Hakları ve Spor
13 Spor Hukuku Mevzuat Hükümleri
14 Genel Tekrar.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme.
2 Öğretmenlik mesleği, spor bilimleri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgilere sahiptir; bu bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
3 Alan ile ilgili verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerlere uygun hareket etme.
4 Öğretmenlik mesleği, Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirme, onlara problemlerle ve çözüm yöntemleriyle ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
5 Öğretmenlik mesleği, Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alabilme
6 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebime
7 Alanıyla ilgili öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becereileri karşı karşıya kaldığı problemlere çözüm üretmede kullanır.
8 Takım çalışması ve öz değerlendirme yapar
9 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanabilme.
10 Özdeğerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcama. Yeniliğe açıklık, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynama. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahip olma
11 Öğretmenlik mesleği,Beden Eğitimi ve Spor ilgili kavramları, fikirleri bilimsel yöntemlerle incelebilme ve değerlendirebilme, problem ve konuları tanılayabilme, analiz edebilme ve tartışabilme, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirebilme
12 Sorumluluğundaki kişiler ve özellikle öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, ailelerinin ve çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlayıp belirler.
13 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme.
14 Yaşam boyu öğrenmeyi benimser,yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol seçer
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6