Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Rekreasyonda Yeni Yaklaşımlar | BSO 614 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul yoktur |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FEHMİ ÇALIK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. FEHMİ ÇALIK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dünyada bu alandaki yenilikleri takip ederek ülkemizde hayata geçirilmesini sağlamaktır |
Dersin İçeriği | Serbest zamanın değerlendirilmesindeki yeni yaklaşımları irdelemek dünyadaki gelişmeleri takip etmektir |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Rekreasyon hakkında genel ve özel bilgileri öğrenir | Anlatım, | Sözlü Sınav, |
2 | Rekreasyonu diğer bilim dallarıyla ilişkilendirir | Tartışma, | Sözlü Sınav, |
3 | Ülkemizdeki rekreasyon alanları ve olanaklarını öğrenir | Proje Temelli Öğrenme , | Performans Görevi, |
4 | Dünyadaki rekreatif faaliyetlerdeki değişimleri bilir | Beyin Fırtınası, | Ödev, |
5 | Rekreasyonun iş alanlarını öğrenir | Bireysel Çalışma, | Proje / Tasarım, |
6 | Rekreasyon ve toplumdaki etkilerini kavrar | Beyin Fırtınası, | Ödev, |
7 | Rekreasyon ve spor kavramlarını irdeler | Örnek Olay, | Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Rekreasyonun tanım ve tarihçesi | |
2 | Rekreasyondaki temel kavramlar | |
3 | Rekreasyon ile diğer bilimlerin ilişkileri | |
4 | Dünyadaki yeni gelişmeler | |
5 | Rekreasyonun ülkemizdeki olanakları ve gelişimi | |
6 | İş olanakları ve uygulamalar | |
7 | Dış mekan rekreasyonu | |
8 | Değerlendirme | |
9 | Terapatik Rekreasyon | |
10 | Seminer | |
11 | Rekreasyonun insan ve toplum üzerine etkileri | |
12 | Rekreasyon ve spor | |
13 | Rekreasyonda çevre kavramı | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme. | ||||||
2 | Öğretmenlik mesleği, spor bilimleri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgilere sahiptir; bu bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | ||||||
3 | Alan ile ilgili verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerlere uygun hareket etme. | ||||||
4 | Öğretmenlik mesleği, Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirme, onlara problemlerle ve çözüm yöntemleriyle ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | ||||||
5 | Öğretmenlik mesleği, Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alabilme | ||||||
6 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebime | ||||||
7 | Alanıyla ilgili öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becereileri karşı karşıya kaldığı problemlere çözüm üretmede kullanır. | ||||||
8 | Takım çalışması ve öz değerlendirme yapar | ||||||
9 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanabilme. | ||||||
10 | Özdeğerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcama. Yeniliğe açıklık, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynama. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahip olma | ||||||
11 | Öğretmenlik mesleği,Beden Eğitimi ve Spor ilgili kavramları, fikirleri bilimsel yöntemlerle incelebilme ve değerlendirebilme, problem ve konuları tanılayabilme, analiz edebilme ve tartışabilme, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirebilme | ||||||
12 | Sorumluluğundaki kişiler ve özellikle öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, ailelerinin ve çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlayıp belirler. | ||||||
13 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimser,yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol seçer |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 15 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 10 |
2. Ara Sınav | 20 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 2 | 30 | 60 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 2 | 20 | 40 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |