Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kadın, Çocuk ve Yaşlılarda Egzersiz | BSO 632 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLTEN HERGÜNER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. GÜLTEN HERGÜNER, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Sevinç NAMLI |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Fiziksel egzersizlerin çocuk, yaşlı ve kadınlar üzerindeki etkilerinin incelenmesi |
Dersin İçeriği | Çocuk yaşlı ve kadınların fiziksel ve fizyolojik özellikleri Çocuk yaşlı ve kadınlarda antrenman fiziksel aktivite çeşitleri ve yüklenme esasları Çocuk yaşlı ve kadınlara antrenmanın fiziksel ve fizyolojik etkileri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çocukluk ve gençlik dönemindeki antrenmanın etkisini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
2 | Çocukların egzersize nasıl tepki verdiğini bilir. | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
3 | Bayanların fiziksel ve fizyolojik farklılıklarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
4 | Çocuk ve bayanlarda branşlara yönelik teknik özellikleri geliştirme yöntem ve ilkelerini bilir. | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
5 | Yaşlılara yönelik egzersiz geliştirme yöntem ve ilkelerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
6 | Yaşlılarda rehabilitasyon amaçlı kullanılan egzersiz program örnekleri ve geliştirilmesini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocukluk dönemi özellikleri, çocuk ve gençlerde antrenmanın tehlike ve riskleri | |
2 | Çocukların egzersize yanıtları ve çocuk antrenmanının planlanması | |
3 | Bayanların fiziksel ve fizyolojik farklılıkları | |
4 | Bayanlarda Mensturasyon ve hamilelik dönemleri | |
5 | Yaşlılarda meydana gelen fizyolojik ve fiziksel değişimler | |
6 | Çocuklarda kondisyonel özelliklerin geliştirilmesi ilkeleri ve eğitim basamaklaması | |
7 | Antrenman Örneklemeleri | |
8 | Bayanlarda kondisyonel özelliklerin geliştirilmesi ve eğitim basamaklaması | |
9 | Antrenman Örneklemeleri | |
10 | Çocuk ve bayanlarda branşlara yönelik teknik özellikleri geliştirme yöntem ve ilkeleri | |
11 | Yaşlılara yönelik egzersiz geliştirme yöntem ve ilkeleri | |
12 | Yaşlılarda rehabilitasyon amaçlı kullanılan egzersiz program örnekleri ve geliştirilmesi | |
13 | Uygulamalar | |
14 | Sınav |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme. | ||||||
2 | Öğretmenlik mesleği, spor bilimleri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgilere sahiptir; bu bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | ||||||
3 | Alan ile ilgili verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerlere uygun hareket etme. | ||||||
4 | Öğretmenlik mesleği, Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirme, onlara problemlerle ve çözüm yöntemleriyle ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | ||||||
5 | Öğretmenlik mesleği, Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alabilme | ||||||
6 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebime | ||||||
7 | Alanıyla ilgili öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becereileri karşı karşıya kaldığı problemlere çözüm üretmede kullanır. | ||||||
8 | Takım çalışması ve öz değerlendirme yapar | ||||||
9 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanabilme. | ||||||
10 | Özdeğerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcama. Yeniliğe açıklık, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynama. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahip olma | ||||||
11 | Öğretmenlik mesleği,Beden Eğitimi ve Spor ilgili kavramları, fikirleri bilimsel yöntemlerle incelebilme ve değerlendirebilme, problem ve konuları tanılayabilme, analiz edebilme ve tartışabilme, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirebilme | ||||||
12 | Sorumluluğundaki kişiler ve özellikle öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, ailelerinin ve çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlayıp belirler. | ||||||
13 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimser,yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol seçer |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 16 | 32 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |