Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Fiziksel Uygunluk Ölçüm Yöntemleri BSO 628 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÇETİN YAMAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Nurullah ÇELİK
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Fiziksel uygunluk ölçümlerini doğru kullanmayı ve uygulamayı öğretmektir
Dersin İçeriği Fiziksel uygunluğun sınıflandırılması ölçüm ve yöntemlerin değerlendirilmesi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Fiziksel uygunluğun tanımını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Fiziksel uygunluğun sınıflandırmasını bilir. Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Çocuklarda fiziksel uygunluk ölçüm yöntemlerini bilir. Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Sedanterlerde fiziksel Uygunluk ölçüm yöntemlerini bilir. Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Fitness salonlarında ölçüm yöntemlerini bilir. Anlatım, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
6 Laboratuar ve alan ölçüm yöntemlerinin değerlendirilmesini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Fiziksel Uygunluğun sınıflandırılması
2 Fiziksel uygunluk envanterleri
3 Çocuklarda Fiziksel uygunluk Ölçümleri
4 Sedanterlerde fiziksel Uygunlu ölçümleri
5 Fiziksel uygunlukta özel konular ve eğilimler
6 Fitness salonlarında ölçüm yöntemleri
7 Fitness salonlarında ölçüm yöntemleri
8 Değerlendirme
9 Laboratuar ve alan ölçüm yöntemlerinin değerlendirilmesi
10 Laboratuar ve alan ölçüm yöntemlerinin değerlendirilmesi
11 Proje ve sunum çalışmaları
12 Proje ve sunum çalışmaları
13 Proje ve sunum çalışmaları
14 Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme.
2 Öğretmenlik mesleği, spor bilimleri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgilere sahiptir; bu bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
3 Alan ile ilgili verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerlere uygun hareket etme.
4 Öğretmenlik mesleği, Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirme, onlara problemlerle ve çözüm yöntemleriyle ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
5 Öğretmenlik mesleği, Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alabilme
6 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebime
7 Alanıyla ilgili öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becereileri karşı karşıya kaldığı problemlere çözüm üretmede kullanır.
8 Takım çalışması ve öz değerlendirme yapar
9 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanabilme.
10 Özdeğerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcama. Yeniliğe açıklık, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynama. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahip olma
11 Öğretmenlik mesleği,Beden Eğitimi ve Spor ilgili kavramları, fikirleri bilimsel yöntemlerle incelebilme ve değerlendirebilme, problem ve konuları tanılayabilme, analiz edebilme ve tartışabilme, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirebilme
12 Sorumluluğundaki kişiler ve özellikle öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, ailelerinin ve çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlayıp belirler.
13 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme.
14 Yaşam boyu öğrenmeyi benimser,yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol seçer
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 110
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,4
Dersin AKTS Kredisi 6