Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Engellilerde Egzersiz ve Spor | BSO 606 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇETİN YAMAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ÇETİN YAMAN, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Nurullah ÇELİK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Engelliler için beden eğitimi ve sporun kavranması ve beden eğitimi ve sporun engelliler üzerindeki etkisinin kavratılması. |
Dersin İçeriği | Engelliler için beden eğitimi ve sporun anlam ve önemi, engel türleri ve sınıflandırması,beden eğitimi ve sporun engelliler üzerindeki etkisi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Engellilik kavramını ve engelliliğin nedenleri ve önlenmesini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
2 | Beden eğitimi için Özel Eğitim temel ilkelerini bilir | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav , |
3 | Beden eğitimi dersinde engelli çocukların değerlendirilmesini bilir | Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
4 | Engelli bireyler için beden eğitimi programları hazırlayabilir | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Performans Görevi, |
5 | Sporun engelli rehabilitasyonu üzerindeki önemini kavrar | Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, Sınav , |
6 | Engellilerin performans sporu yapmasında dikkat edilmesi gereken ilkeleri bilir | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Engellilik, engelliliğin nedenleri ve önlenmesi | |
2 | Zihinsel engelli çocuklar ve eğitimleri ve sportif faaliyetler | |
3 | Görme engelli çocuklar ve eğitimi | |
4 | Görme engellilerde sportif faaliyetler | |
5 | İşitme engelli çocuklar ve eğitimi | |
6 | Fiziksel engelli çocuklar ve eğitimi | |
7 | Fiziksel engelli sportif faaliyetler | |
8 | Arasınav | |
9 | Duygusal bozukluğu ve öğrenme güçlüğü olan çocuklar | |
10 | Engelli çocuklar için beden eğitiminin hedefleri | |
11 | Algısal motor bozuklukları | |
12 | Beden eğitimi dersinde engelli çocukların değerlendirilmesi | |
13 | Engelli bireyler için beden eğitimi programları | |
14 | Engellilerin fiziksel uygunluklarının değerlendirilmesinde kullanılan testler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme. | ||||||
2 | Öğretmenlik mesleği, spor bilimleri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgilere sahiptir; bu bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | ||||||
3 | Alan ile ilgili verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerlere uygun hareket etme. | ||||||
4 | Öğretmenlik mesleği, Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirme, onlara problemlerle ve çözüm yöntemleriyle ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | ||||||
5 | Öğretmenlik mesleği, Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alabilme | ||||||
6 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebime | ||||||
7 | Alanıyla ilgili öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becereileri karşı karşıya kaldığı problemlere çözüm üretmede kullanır. | ||||||
8 | Takım çalışması ve öz değerlendirme yapar | ||||||
9 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanabilme. | ||||||
10 | Özdeğerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcama. Yeniliğe açıklık, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynama. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahip olma | ||||||
11 | Öğretmenlik mesleği,Beden Eğitimi ve Spor ilgili kavramları, fikirleri bilimsel yöntemlerle incelebilme ve değerlendirebilme, problem ve konuları tanılayabilme, analiz edebilme ve tartışabilme, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirebilme | ||||||
12 | Sorumluluğundaki kişiler ve özellikle öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, ailelerinin ve çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlayıp belirler. | ||||||
13 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimser,yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol seçer |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 15 | 30 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |