Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Engellilerde Egzersiz ve Spor BSO 606 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÇETİN YAMAN
Dersi Verenler Doç.Dr. ÇETİN YAMAN,
Dersin Yardımcıları Arş.Gör.Nurullah ÇELİK
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Engelliler için beden eğitimi ve sporun kavranması ve beden eğitimi ve sporun engelliler üzerindeki etkisinin kavratılması.
Dersin İçeriği Engelliler için beden eğitimi ve sporun anlam ve önemi, engel türleri ve sınıflandırması,beden eğitimi ve sporun engelliler üzerindeki etkisi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Engellilik kavramını ve engelliliğin nedenleri ve önlenmesini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav,
2 Beden eğitimi için Özel Eğitim temel ilkelerini bilir Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav ,
3 Beden eğitimi dersinde engelli çocukların değerlendirilmesini bilir Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
4 Engelli bireyler için beden eğitimi programları hazırlayabilir Alıştırma ve Uygulama, Ödev, Performans Görevi,
5 Sporun engelli rehabilitasyonu üzerindeki önemini kavrar Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav, Sınav ,
6 Engellilerin performans sporu yapmasında dikkat edilmesi gereken ilkeleri bilir Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Engellilik, engelliliğin nedenleri ve önlenmesi
2 Zihinsel engelli çocuklar ve eğitimleri ve sportif faaliyetler
3 Görme engelli çocuklar ve eğitimi
4 Görme engellilerde sportif faaliyetler
5 İşitme engelli çocuklar ve eğitimi
6 Fiziksel engelli çocuklar ve eğitimi
7 Fiziksel engelli sportif faaliyetler
8 Arasınav
9 Duygusal bozukluğu ve öğrenme güçlüğü olan çocuklar
10 Engelli çocuklar için beden eğitiminin hedefleri
11 Algısal motor bozuklukları
12 Beden eğitimi dersinde engelli çocukların değerlendirilmesi
13 Engelli bireyler için beden eğitimi programları
14 Engellilerin fiziksel uygunluklarının değerlendirilmesinde kullanılan testler
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme.
2 Öğretmenlik mesleği, spor bilimleri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgilere sahiptir; bu bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
3 Alan ile ilgili verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerlere uygun hareket etme.
4 Öğretmenlik mesleği, Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirme, onlara problemlerle ve çözüm yöntemleriyle ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
5 Öğretmenlik mesleği, Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alabilme
6 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebime
7 Alanıyla ilgili öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becereileri karşı karşıya kaldığı problemlere çözüm üretmede kullanır.
8 Takım çalışması ve öz değerlendirme yapar
9 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanabilme.
10 Özdeğerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcama. Yeniliğe açıklık, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynama. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahip olma
11 Öğretmenlik mesleği,Beden Eğitimi ve Spor ilgili kavramları, fikirleri bilimsel yöntemlerle incelebilme ve değerlendirebilme, problem ve konuları tanılayabilme, analiz edebilme ve tartışabilme, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirebilme
12 Sorumluluğundaki kişiler ve özellikle öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, ailelerinin ve çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlayıp belirler.
13 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme.
14 Yaşam boyu öğrenmeyi benimser,yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol seçer
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 5
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 5
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 15 30
Ödev 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 145
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,8
Dersin AKTS Kredisi 6