Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Beden Eğitimi ve Sporda Sağlık Sorunları, Korunma | BSO 608 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÖZKAN IŞIK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Spor sakatlıklarından korunmayı, sakatlıklarda ilkyardımı ve rehabilitasyon yöntemlerini öğretebilme amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Sağlık ve hastalığın tanımı, spor sakatlıklarına neden olan faktörler, spor sakatlıklarının önlenmesi, Kas yaralanmaları, Tendon yaralanmaları, Ligament yaralanmaları, Kafa ve omurga yaralanmaları, Kırıklar, Çıkıklar, Spor yaralanmalarında ilkyardım ve ön tedavi yöntemleri, rehabilitasyon. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Spor yaralanmalarının nedenlerini bilir ve anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
2 | Spor yaralanmalarından nasıl korunacağını bilir ve anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
3 | Antrenman veya müsabaka sırasında oluşan akut yaralanmalarda ön tedavi yöntemlerini bilir ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
4 | İnsan anatomisini bilir, Yaralanmanın yeri ve belirtilerine göre şiddetini ve ciddiyetini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Tüm vücut bölgelerinde spor sırasında oluşan belli başlı yaralanmaları sayar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Aşırı yüklenme ve yorgunluğun neden olabileceği sorunları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
7 | Sportif rehabilitasyonu anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
8 | Bilgisini masör, antrenör ve sporculara anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sağlık, hastalık tanımı, hijyenin önemi | kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
2 | Enfeksiyonlar, Bulaşıcı hastalıklardan korunma yolları | kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
3 | Spor sakatlıklarına neden olan faktörler | kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
4 | Spor sakatlıklarının önlenmesi | kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
5 | Kas yaralanmalarının sınıflandırılması, belirtileri ve ön tedavi yöntemleri | kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
6 | Tendon ve Ligament yaralanmalarının sınıflandırılması, belirtileri ve ön tedavi yöntemleri | kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
7 | Kırık ve Çıkıkta ilkyardım | kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
8 | Değerlendirme | |
9 | Kafa travmalarında ilkyardım | kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
10 | Omurga yaralanmalarında ilkyardım | kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
11 | Kanamalar, Şok ve ilkyardım | kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
12 | Donma, sıcak çarpması ve yanıklarda ilkyardım | kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
13 | Spor yaralanmalarında ön tedavi yöntemleri | kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
14 | Spor yaralanmalarında rehabilitasyon | kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Spor hekimliği,Sporcu sağlığı ve Spor sakatlıkları, Tunç Alp Kalyon Spor Hekimliği , Emin Ergen Text book of work physiology . Astrand Sports Injuries H.W. Grittith |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme. | ||||||
2 | Öğretmenlik mesleği, spor bilimleri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgilere sahiptir; bu bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | ||||||
3 | Alan ile ilgili verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerlere uygun hareket etme. | ||||||
4 | Öğretmenlik mesleği, Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirme, onlara problemlerle ve çözüm yöntemleriyle ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | ||||||
5 | Öğretmenlik mesleği, Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alabilme | ||||||
6 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebime | ||||||
7 | Alanıyla ilgili öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becereileri karşı karşıya kaldığı problemlere çözüm üretmede kullanır. | ||||||
8 | Takım çalışması ve öz değerlendirme yapar | ||||||
9 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanabilme. | ||||||
10 | Özdeğerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcama. Yeniliğe açıklık, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynama. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahip olma | ||||||
11 | Öğretmenlik mesleği,Beden Eğitimi ve Spor ilgili kavramları, fikirleri bilimsel yöntemlerle incelebilme ve değerlendirebilme, problem ve konuları tanılayabilme, analiz edebilme ve tartışabilme, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirebilme | ||||||
12 | Sorumluluğundaki kişiler ve özellikle öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, ailelerinin ve çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlayıp belirler. | ||||||
13 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimser,yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol seçer |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |