Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Olimpik Hareket: Tarihi,Felsefesi,ve Geleceği BSO 611 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. FİKRET SOYER
Dersi Verenler Doç.Dr. FİKRET RAMAZANOĞLU,
Dersin Yardımcıları

yok

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Olimpik hareketin tarihsel gelişimini, felsefesini ve problem alanlarını açıklamak.

Dersin İçeriği

Antik Olimpiyat Oyunlarının köken, sporcu profili, branşlar, törensel uygulamalar, amatörlük anlayışı ve ödüllendirme perspektifinden incelenmesi, modern olimpiyat oyunlarıyla karşılaştırılması, modern olimpiyat oyunlarının kuruluşu, olimpik hareket ve olimpizm felsefesi, olimpik kongreler, modern olimpiyat oyunlarının karşi karsıya olduğu problemler, Anadolu´da antik sportif mekanlar, Türkiye’de olimpik hareket ve olimpizm.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Olimpik hareketin tarihsel gelişimini bilir. Anlatım, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
2 Olimpik hareketin felsefesini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Ödev, Sınav ,
3 Olimpik hareket ile ilgili güncel problemleri bilir. Anlatım, Örnek Olay, Ödev, Sınav ,
4 Olimpik hareket ile ilgili güncel problemleri yorumlar. Örnek Olay, Problem Çözme, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Performans Görevi, Ödev, Sınav ,
5 Olimpiyat Komitelerinin kuruluş amaçlarını bilir. Grup Çalışması, Anlatım, Sınav , Ödev,
6 Olimpiyat Komiteleri yönetim şeklini bilir. Tartışma, Örnek Olay, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Antik Olimpiyat Oyunları: Köken Teorileri
2 Antik Olimpiyat Oyunları: Sporcu Profili, Branş Gelişimi ve Uygulama
3 Antik ve Modem Olimpiyat Oyunları: Törensel Uygulamalar
4 Antik ve Modem Olimpiyat Oyunlarında amatörlük anlayışı
5 Antik ve Modem Olimpiyat Oyunlarında Kadın
6 Antik ve Modem Olimpiyat Oyunlarında Ödüllendirme
7 Modem Olimpiyat Oyunlarının Kuruluş Süreci
8 Vize Sınavı
9 Olimpik Hareket ve Olimpizm Felsefesi
10 Olimpik Kongreler
11 Modem Olimpiyat Oyunlarının Karsı Karsıya Olduğu Problemler
12 Anadolu´da Antik Sportif Mekanlar
13 Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi: Kurulusu ve Gelişimi
14 Turkiye´de Olimpik Hareket ve Olimpizm
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme.
2 Öğretmenlik mesleği, spor bilimleri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgilere sahiptir; bu bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
3 Alan ile ilgili verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerlere uygun hareket etme.
4 Öğretmenlik mesleği, Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirme, onlara problemlerle ve çözüm yöntemleriyle ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
5 Öğretmenlik mesleği, Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alabilme
6 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebime
7 Alanıyla ilgili öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becereileri karşı karşıya kaldığı problemlere çözüm üretmede kullanır.
8 Takım çalışması ve öz değerlendirme yapar
9 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanabilme.
10 Özdeğerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcama. Yeniliğe açıklık, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynama. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahip olma
11 Öğretmenlik mesleği,Beden Eğitimi ve Spor ilgili kavramları, fikirleri bilimsel yöntemlerle incelebilme ve değerlendirebilme, problem ve konuları tanılayabilme, analiz edebilme ve tartışabilme, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirebilme
12 Sorumluluğundaki kişiler ve özellikle öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, ailelerinin ve çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlayıp belirler.
13 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme.
14 Yaşam boyu öğrenmeyi benimser,yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol seçer
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 30
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 2 3 6
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 144
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,76
Dersin AKTS Kredisi 6