Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ayrık Matematik | ISE 202 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NUMAN ÇELEBİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NUMAN ÇELEBİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | 1.Matematiksel düşünceyi, sebep-sonuç ilişkisi oluşturmayı öğrenmek 2.Sayma metotlarına bağlı olarak değişik sayılandırma problemlerinde analiz yapabilmek ve çözüm bulabilmek 3.Ayrık yapılar (kümeler, permütasyon, bağıntılar, graf, ağaçlar) hakkında bilgi sahibi olmak 4.Algoritmik düşünme yeteneği kazanabilmek 5.Ayrık matematik uygulamaları ve modellerinin Bilgisayar Mühendisliği problemlerine nasıl uyarlandığını görmek |
Dersin İçeriği | Bilgisayar bilimlerindeki matematiksel tekniklere giriş,matematiksel mantık, indüksiyon, küme teorisi, bağıntılar, fonksiyonlar, cebirsel yapılar, graflar, ağaçlar ve eşleme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mantık ve mantıksal çıkarım temellerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | Kümeler ve fonksiyonlarla ilgili temelleri öğrenir | Anlatım, | Sınav , |
3 | Matematiksel sebep-sonuç ilişkisi, tümevarım ve yineleme temellerini öğrenir. | Anlatım, | Sınav , |
4 | Sayma temellerini, permütasyon, kombinasyon teoremlerini öğrenir | Anlatım, | Sınav , |
5 | Algoritma zaman karmaşıklığı hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, | Sınav , |
6 | Özyineli yapılar ve algoritmalar hakkında fikir sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
7 | Bağıntılar ve özellikleri ile ilgili temellerini öğrenir. | Anlatım, | Sınav , |
8 | Graf temellerini ve özelliklerini öğrenir ve belirli problemlerin çözümlerini temel veri yapısı olan graf ile gerçekleyebilir | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
9 | Ağaç yapısını ve özelliklerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
10 | Matematik düşünce yapısı gelişir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
11 | Matematiksel yapıları diğer bilimlerde kullanır | Anlatım, | Sınav , |
12 | Matematiksel çıkarsama yapabilir | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
13 | Yazılan algoritmaların analizi konusunda fikir üretebilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
14 | Çözümlerini algoritmik olarak ifade edebilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
15 | Soyut düşünme yeteneğini kullanabilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kombinasyonel problemler ve teknikler | |
2 | Mantık, Kümeler ve Fonksiyonlar | |
3 | Cebirsel Yapılar | |
4 | Tamsayılar ve Algoritmalar | |
5 | Matematiksel Muhakeme | |
6 | Sayma(Counting) | |
7 | İleri Sayma Teknikleri | |
8 | Bağıntı | |
9 | Bağıntı | |
10 | Ara Sınav | |
11 | Graf teorisi | |
12 | Ağaçlar | |
13 | Eşleme | |
14 | Boolean Cebri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları |
Ders Kaynakları | Çölkesen T.F., "Bilişim Matematiği - Uygulamalı Ayrık Matematik", Papatya Yayınları Discrete mathematical structures for computer science, Bernard Kolman, Robert C.Busby, Prentice Hall, 1987. Discrete mathematics with combinatorics ,James A. Anderson, Prentice Hall, 2001 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |