Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sanal Gerçeklik | ISE 429 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TUĞRUL TAŞCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sanal gerçeklik uzun yıllardan beri üzerinde çalısılan ve cok sayıda uygulama alanı olan bir araştırma konusudur. Ülkemizde çok fazla çalışılmayan araştırma konularından biridir. Sanal gerçeklik disiplinler arası bir araştırma konusu olup, Bilgisayar mühendisliği, elektronik , Endüstri ve Makina Mühendisliğinin ilgi alanlarına girmektedir. Bu ders mühendislik öğrencilerinin sanal gerçekliği anlamalarını ve kendi mühendislik alanlarına nasıl uygulanabileceği ile ilgili fikirler elde etmelerini amaçlamaktadır |
Dersin İçeriği | Bu derste, sanal gerçeklik arayuz teknikleri ve programlanması verilecektir. Ders kapsamında fiziksel arayuz aygıtları, sanal bir dunyayı kontrol ve kumanda etme metodları verilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sanal Gerçeklik temel bilgileri | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
2 | Mühendislikte sanal gerçeklik uygulamaları | Anlatım, | Sınav , Proje / Tasarım, |
3 | Bilgisayar grafiğinin kullanımı | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
4 | Mühendislik sistemlerinin modellenmesi | Anlatım, | Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sanal Gerçekliğe Giriş | |
2 | Algılayıcı teknolojisi | |
3 | Giriş Cihazları | |
4 | Giriş Cihazları | |
5 | Çıkış aygıtları | |
6 | Çıkış aygıtları | |
7 | Bilgisayar Grafiği | |
8 | Bilgisayar Grafiği | |
9 | Sanal Gerçeklik Hesaplama teknikleri | |
10 | Geometrik Modelleme | |
11 | Geometrik Modelleme | |
12 | Fiziksel Modelleme | |
13 | Uygulamalar | |
14 | Uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | William R. Sherman, Alan Craig “Understanding Virtual Reality: Interface, Application, and Design” ISBN: 1558603530, Morgan Kaufmann; 1st edition, CA, USA. 2005. |
Ders Kaynakları | William R. Sherman, Alan Craig,”Virtual Reality Technology,” Second Edition ISBN: 0471360899, Wiley-IEEE Press; 2 edition (June 2003) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik,fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili Yönetim Bilişim konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri Yönetim Bilişim Sistemleri çözümleri için beraber kullanabilme, | X | |||||
2 | Bilişim Sistemleri problemlerini saptama,tanımlama,formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun Bilişim Sistemleri ve sistem modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, | X | |||||
3 | Bilişim Sistemi,sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi;bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi, | X | |||||
4 | Kurumsal Bilişim Sistemleri uygulamaları için gerekli olan modern teknikler,yazılım,donanım ve ağ araçları seçme ve kullanma becerisi;bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, | X | |||||
5 | Bilişim Sistemi tasarlama,geliştirme,test etme,deney yapma,veri toplama,sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, | X | |||||
6 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi,sorumluluk alma özgüveni, | X | |||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme,veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi, | X | |||||
9 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi;en az bir yabancı dil bilgisi, | X | |||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci, | X | |||||
11 | Kurumsal Bilişim Sistemleri Proje yönetimi,işyeri uygulamaları,çevre ve iş güvenliği konularında bilinç;Bilişim uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık, | X | |||||
12 | Bilişim Sistemleri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 16 |
2. Ödev | 16 |
3. Ödev | 18 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 3 | 5 | 15 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |