Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İstatistik | ISE 205 | 3 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HALİL İBRAHİM CEBECİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HALİL İBRAHİM CEBECİ, |
Dersin Yardımcıları | Yrd.Doç.Dr. Halil İbrahim Cebeci |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Her türlü karar verme sürecinin temelinde yer alan veri ve bilgilerin doğru şekilde yorumlanması, ilişkilendirilmesi ve özetlenmesi durumları için yönetim bilişim sistemi alanın uzmanlaşmış olan bireyler için temel istatistiksel yeterliği kazandırmak |
Dersin İçeriği | Veri ve İstatistiğe Giriş, Açıklayıcı İstatistikler, Veri Toplama ve Örnekleme Olasılık, Rassal Değişken, Olasılık Dağılımları, Zaman Serileri, Hipotez testleri, Varyans Analizi, Ki-Kare Analizi, Regresyon Analizi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Veri toplama yeteneği ve model formasyonu | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , |
2 | Veri organizasyonu ve gelişimi | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , |
3 | istatistiki sonuçlardan düzenleme yapabilme | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , |
4 | Adaptasyon yeteneği | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
5 | Takım çalışması yeteneği | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
6 | İstatistiki ve teorik tekniklerle Problem çözme yeteneği | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Veri ve İstatistiğe Giriş | |
2 | Açıklayıcı İstatistikler / Sayısal teknikler | |
3 | Açıklayıcı İstatistikler / Grafik Teknikleri | |
4 | Veri Toplama ve Örnekleme | |
5 | Olasılığa Giriş | |
6 | Rassal Değişken ve Kesikli Olasılık Dağılımları | |
7 | Sürekli Olasılık Dağılımları | |
8 | Tahminleme ve Zaman Serileri | |
9 | Hipotez testleri / Tek ana kütle testleri | |
10 | Hipotez testleri / İki ana kütle testleri | |
11 | Varyans Analizi | |
12 | Ki-Kare Analizi | |
13 | Regresyon Analizi ve Korelasyon | |
14 | Regresyon Analizi ve Korelasyon |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları |
Ders Kaynakları | KELLER , Gerard, ?Statistics For Management and Economics? 7th edition, Thomson & South western, 2007. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik,fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili Yönetim Bilişim konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri Yönetim Bilişim Sistemleri çözümleri için beraber kullanabilme, | X | |||||
2 | Bilişim Sistemleri problemlerini saptama,tanımlama,formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun Bilişim Sistemleri ve sistem modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, | X | |||||
3 | Bilişim Sistemi,sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi;bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi, | X | |||||
4 | Kurumsal Bilişim Sistemleri uygulamaları için gerekli olan modern teknikler,yazılım,donanım ve ağ araçları seçme ve kullanma becerisi;bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, | X | |||||
5 | Bilişim Sistemi tasarlama,geliştirme,test etme,deney yapma,veri toplama,sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, | X | |||||
6 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi,sorumluluk alma özgüveni, | ||||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme,veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi, | X | |||||
9 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi;en az bir yabancı dil bilgisi, | X | |||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci, | ||||||
11 | Kurumsal Bilişim Sistemleri Proje yönetimi,işyeri uygulamaları,çevre ve iş güvenliği konularında bilinç;Bilişim uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık, | X | |||||
12 | Bilişim Sistemleri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 35 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 35 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 65 |
1. Final | 35 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |