Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kimya | BIH 903 | 9 | 3 + 0 | 0 | 0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜSEYİN KARACA |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HÜSEYİN ALTUNDAĞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Mesleki Teknik Okul (MTOK) Kontenjanından Teknoloji Fakültesini tercih edecek öğrencilerin Temel Kimya altyapısını gidermek ve öğrencileri Mühendislik Eğitimine hazırlamaktır. |
Dersin İçeriği | Madde ve Özellikleri Maddelerin Ayrıştırılması Atom ve Yapısı Periyodik Sistem Kimyasal Türler Arası Etkileşimler; Kimyasal Bağlar Kimyasal Değişmeler Bileşikler Mol Kavramı ve Kimyasal Hesaplamalar Maddenin Halleri; Gazlar Karışımlar Kimyasal Reaksiyonlar ve Enerji Kimyasal Reaksiyon Hızları Kimyasal Denge Sulu Çözeltilerde Asit-Baz Dengesi Çözünürlük Dengesi Elektrokimya Çekirdek Kimyası |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Madde ve Özellikleri Maddelerin Ayrıştırılması | |
2 | Atom ve Yapısı Periyodik Sistem | |
3 | Kimyasal Türler Arası Etkileşimler; Kimyasal Bağlar | |
4 | Kimyasal Değişmeler | |
5 | Bileşikler | |
6 | Mol Kavramı ve Kimyasal Hesaplamalar | |
7 | Maddenin Halleri; Gazlar | |
8 | Karışımlar | |
9 | Kimyasal Reaksiyonlar ve Enerji | |
10 | Kimyasal Reaksiyon Hızları | |
11 | Kimyasal Denge | |
12 | Sulu Çözeltilerde Asit-Baz Dengesi Çözünürlük Dengesi | |
13 | Elektrokimya | |
14 | Çekirdek Kimyası |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | ||||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | ||||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | ||||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | ||||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | ||||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | ||||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | ||||||
13 | |||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|