Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Tabanlı Veri Toplama | ELM 040 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÖKHAN ATALI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. GÖKHAN ATALI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Veri toplama ve kontrol uygulamaları hazırlayarak, ihtiyaç duyulan veri analiz ve proses kontrol problemlerine çözüm getirebilme becerisini kazandırmak. Endüstride ve araştırma amaçlı sıklıkla kullanılan Labview programlama ve görsel prgramlama mantığını öğretmek. |
Dersin İçeriği | A/D , D/A Çeviriciler, Örnekleme Teoremi, Veri Toplama Donanımları ve Yazılımları, Labview programlama, Proje temelli Lalbview veri toplama ve kontrol uygulamaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Analog Digital Bilgi Çevrimlerini, Örnekleme Teoremini Bilir | Anlatım, Gösteri, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
2 | Veri Toplama Donanımlarını ve Kullanım Alanlarını Bilir | Anlatım, Gösteri, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
3 | Labview Programını Kullanabilir ve Uygulama Geliştirebilir | Anlatım, Gösteri, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
4 | Görsel Programlama Mantığını Bilir | Anlatım, Gösteri, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Veri Toplama ve Kontrol Nedir, Nerelerde Kullanılmaktadır, Analog bilgi Dijital Bilgi, A/D ve D/A Çeviriciler | |
2 | Nyquist Teoremi | |
3 | Veri toplama donanımlarına genel bakış, temel kavamlar, veri toplama donanımları ile alınabilecek ve üretilebilecek bilgi türleri | |
4 | Sensörler, aktuvatörler özellikleri | |
5 | Veri toplama yazılımları genel bakış, Labview yazılımının kurulması ve kullanımı hakkında genel bilgi | |
6 | Sanal enstrümanlara giriş, Ön Panel, Block Diyagram, Alt VI oluşturma, Veri Tipleri | |
7 | Labview programcılığında kontrol yapıları, seçim yapıları, grafik gösterimler, diziler, tablolar | |
8 | Labview de girişler ve çıkışlar, veri toplanması ve üretilmesi | |
9 | Sensörler ile veri toplama uygulamaları, Sensör seçimi | |
10 | Cihaz, haberleşme arabirimleri ve uygulamaları | |
11 | Veri toplama ve kontrol uygulamalarında donanımsal kurulum | |
12 | Dosyaya kayıt işlemleri, web üzerinden bilgi alışverişi ve kontrol | |
13 | Labviewde sinyal işleme tekniklerinin kullanılması | |
14 | Labview ile görüntü işleme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |