Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elektrik-Elektronik Müh. Tasarımı | ELM 401 | 7 | 0 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ FUAT BOZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ABDULLAH FERİKOĞLU, Arş.Gör.Dr. ALPER TURAN ERGÜZEL, Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARACA, Doç.Dr. İHSAN PEHLİVAN, Doç.Dr. SEZGİN KAÇAR, Prof.Dr. ALİ FUAT BOZ, Prof.Dr. RAŞİT KÖKER, Doç.Dr. METİN VARAN, Doç.Dr. AKİF AKGÜL, Dr.Öğr.Üyesi HALİL ARSLAN, Dr.Öğr.Üyesi MURAT KARABACAK, Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA ZAHİD YILDIZ, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Öğretim Üyeleri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin mühendislik ile ilgili konularda öğretim üyesi danışmanlığı altında bir tasarım çalışması gerçeklemesidir. |
Dersin İçeriği | Her öğrenci danışmanı nezaretinde yaptığı tasarım çalışmasını bir rapor halinde sunar ve Bölüm Başkanlığınca belirlenen jüri önünde savunur. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Araştırma yapma becerisi ve alışkanlığı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, |
2 | Literature tarama becerisi ve alışkanlığı | Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, |
3 | Tasarım kısıtlarını yorumlama becerisi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, |
4 | Problem çözme becerisi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, |
5 | Bilimsel çalışma sonuçlarını değerlendirme becerisi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, |
6 | Bilimsel çalışma sonuçlarını sunma becerisi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tasarım konusunun belirlenmesi | |
2 | Tasarım çalışmasının içeriğinin belirlenmesi | |
3 | Tasarım konusunda literatür tarama | |
4 | Tasarım konusunda literatür tarama | |
5 | Tasarım konusunda literatür tarama | |
6 | Tasarım çalışması | |
7 | Tasarım çalışması | |
8 | Tasarım çalışması | |
9 | Tasarım çalışması | |
10 | Sonuçlar ve değerlendirme | |
11 | Sonuçlar ve değerlendirme | |
12 | Rapor yazılması | |
13 | Rapor yazılması | |
14 | Rapor teslimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 121 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |