Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı İstatistik | ELM 036 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA ZAHİD YILDIZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. M.Maruf Öztürk |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İstatistikî yöntemlerin kullanım alanlarının, bir araştırmada veri toplama, değerlendirme ve yorumlanmasının öğrenilmesi ve karar verme aşamasında nasıl kullanıldığını öğrencilere öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu derste, örnekleme ve örnekleme dağılımları, istatistik tahmin, küçük örnek teorisi, hipotez testi, ki-kare testi, parametrik olmayan testler, regresyon ve korelasyon, zaman serilerinin analizi, varyans analizi, indeks konularına değinilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel istatistik kavramlarını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Olasılıksal dağılım Ölçülerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Hipotez Testlerini Öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İstatistik kavramı - Tablo ve grafikler | |
2 | Ortalamalar - Değişkenlik ölçüleri | |
3 | Olasılık Teorisi ve Olasılık Dağılımları | |
4 | Olasılık Teorisi ve Olasılık Dağılımları | |
5 | Örnekleme - İstatistiksel Tahminleme | |
6 | Hipotez Testleri | |
7 | Normal Dağılıma Uygunluk | |
8 | Ki Kare testi | |
9 | Korelasyon analizi | |
10 | Ara Sınav | |
11 | Regresyon analizi | |
12 | T testi ve kullanım alanı | |
13 | Anova | |
14 | Matlab uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. OLASILIK ve İSTATİSTİĞE GİRİŞ -Mühendisler ve Fenciler için- / Introduction to Probability and Statistics for Engineers and Scientist.2012. |
Ders Kaynakları | 2. Probability and Statistics, Shaums Outline, McGrawHill, 2010. 3. . Applied Statistics, Maureen Hillenmeyer, Stanford University, June 2005. 5. Introduction to Applied Statistics: Lecture Notes, Richland University 4. Olasılık Problemleri, Ömer Faruk Gözükızıl, M.Yaman, Sakarya Kitapevi 2005. 6. İstatistiğe Giriş, Kavramlar - Konu Anlatımları - Çözümlü Problemler, Vasfi Nadir Tekin Seçkin Yayıncılık, 2014. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 2 | 6 | 12 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 121 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |