Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elektrik Tesisleri | ELM 030 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. METİN VARAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. FARUK YALÇIN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Elektrik tesislerinin tasarımında, bu tesislerde olabilecek kaçak akımların, insan hayatı, yangın tehlikesi ve cihazlar üzerindeki etkilerini kavramak ve bunlara karşı güvenlik ve koruma uygulamalarını ve araçlarını tasarlamak. |
Dersin İçeriği | Koruma ve güvenlik kavramları, şebeke türleri, hata türleri, hata hesapları, koruma cihazları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Elektriksel arıza kavramını açıklar, | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
2 | Arızaların neden olabileceği tehlikeleri sınıflandırır, | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, | Sınav , Ödev, |
3 | Arıza büyüklüklerinin hesaplarını yapabilir, | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
4 | ) Korumanın esaslarını belirleyerek uygun koruma yöntem ve cihazını seçer, | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, | Sınav , Ödev, |
5 | Konu ile ilgili güncel problemlere analitik çözüm üretir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Koruma ve Güvenlik Kavramları | |
2 | Şebeke Türleri | |
3 | Topraklama; işlevi, tanımlar, topraklayıcılar | |
4 | Hata; tanımlar, hata akımı devresi, can ve yangın tehlikeleri | |
5 | Koruma Yöntemleri;genel tanımlar | |
6 | Koruma Sistemleri; genel tanımlar | |
7 | Seri Elemanlar; Sigorta, Kesici, Ayırıcı, Anahtar | |
8 | Ölçme; ölçü trafoları | |
9 | Aşırı Akım Röleleri | |
10 | Röle Koordinasyonu | |
11 | Mesafe Koruması | |
12 | Diferansiyel Koruma | |
13 | Kısa Devre Arızaları; simetrik üç fazlı | |
14 | Kısa Devre Arızaları; asimetrik: faz-toprak, faz-faz, faz-faz-toprak |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Prof. Dr. İsmail Kaşıkçı, Elektrik Tesisleri Temel El Kitabı,Birsen Yayınevi, 2008, “Elektrik Tesislerinde Güvenlik ”, Prof.Dr.M.Bayram, EMO-2004 “Power System Protection”, PM ANDERSON, Mc-Graw-Hill, 1988 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 75 |
1. Ödev | 8 |
2. Ödev | 8 |
3. Ödev | 9 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |