Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elektrik Enerji Üretimi | ELM 009 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul dersleri bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Ön koşul dersleri bulunmamaktadır. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MURAT KARABACAK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ABDULLAH FERİKOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Enerji dönüşümü ve temel kavramlar çerçevesinde elektrik enerjisinin üretimini mühendislik temelinde öğretmek. |
Dersin İçeriği | Elektrik tesislerinde kullanılan araçlar, gereçler ve sembolleri, enerji üretim maliyeti, santrallerin yapılışı ve düzenlenmesi ( termik, hidrolik, yenilenebilir enerji kaynakları ), santrallerin elektriksel donanımı, senkronizasyon ve paralel bağlama |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Elektrik enerjisi tesislerinde kullanılan işletme araçlarını bilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
2 | Bir elektrik santrali ile ilgili maliyet hesaplarını yapar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , |
3 | Elektrik enerji üretimi ve santral çeşitleri hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Enerji tekniğine giriş | |
2 | Enerji tekniğine giriş | |
3 | Elektrik enerjisi maliyet hesabı | |
4 | Elektrik enerjisi maliyet hesabı | |
5 | Santrallerin yapılışı ve düzenlenmesi ( Termik Santraller ) | |
6 | Santrallerin yapılışı ve düzenlenmesi ( Su santralleri ) | |
7 | Santrallerin yapılışı ve düzenlenmesi ( Gaz santralleri ) | |
8 | Santrallerin yapılışı ve düzenlenmesi ( Rüzgar enerjisi sant. ) | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Santrallerin yapılışı ve düzenlenmesi (Güneş enj. sant. ,Hidrojen Enj. ), Santrallerin yapılışı ve düzenlenmesi ( Rüzgar enerjisi sant. ) | |
11 | Santrallerin elektriksel donanımı ( Transformatörler ) | |
12 | Santrallerin elektriksel donanımı ( Generatörler ) | |
13 | Santrallerin elektriksel donanımı ( Generatörler, hız regülatörleri ) | |
14 | Santralleri elektriksel donanımı ( Generatör uyarma şekilleri ) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |