Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Aydınlatma Tekniği | ELM 010 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. ALPER TURAN ERGÜZEL |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. ALPER TURAN ERGÜZEL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Aydınlatma Tekniği , Aydınlatma Teoremleri, Aydınlatma Tipleri ,Lambalar,Aydınlatma Hesaplarını öğretmek. |
Dersin İçeriği | Aydınlatmanın tanımı, amacı ve çeşitleri, Aydınlatmada fotometrik büyüklükler, Aydınlatmada kullanılan ışık kaynakları ve armatürler. Aydınlatma temel karakteristikleri, İç aydınlatma hesap yöntemleri, İç aydınlatma hesaplarının bilgisayar ortamında gerçekleştirilmesi, |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Aydınlatmacılığın amacını ve tekniklerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Işığın görme olayındaki rolünü açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Işığın görme olayındaki rolünü açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Işık kaynağı üretiminin temellerini ve ışık kaynaklarının çalışma prensiplerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Uygun amaca yönelik doğru aydınlatma aygıtlarını tanır ve seçebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
6 | Aydınlatma Tekniği´ne ilişkin mühendislik hesaplamalarını yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
7 | Aydınlatma ve Elektrik İç Tesisat Projesi çizer | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
8 | Aydınlatma ve iç tesisat arızlarını ayırt eder ve değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
9 | Aydınlatma Tekniği ve Elektrik İç Tesisatına ilişkin mevzuatı bilir ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Aydınlatmanın tanımı, amacı ve çeşitleri. | |
2 | Aydınlatmanın tanımı, amacı ve çeşitleri. | |
3 | Aydınlatmada fotometrik büyüklükler | |
4 | Fotometrik yasalar | |
5 | Aydınlatmada kullanılan ışık kaynakları ve armatürler. | |
6 | Aydınlatmada kullanılan ışık kaynakları ve armatürler. | |
7 | Aydınlatma temel karakteristikleri. | |
8 | İç aydınlatma hesap yöntemleri | |
9 | Ara Sınav | |
10 | İç aydınlatma hesap yöntemleri | |
11 | Aydınlatma ve iç tesisat projesi esasları | |
12 | Aydınlatma ve iç tesisat projesi esasları | |
13 | Hesaplar; Gerilim düşümü, ısınma kontrolu | |
14 | Proje hazırlanması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Prof.Dr.İsmail H. ALTAŞ Aydınlatma Tekniği Ders Notları |
Ders Kaynakları | 1.Arri, Lighting Handbook,2005, Germany. 2.Dialux Lighting . , 2007, Dialux Lighting Software, Germany. 3.ÖZKAYA, M. ,1998, Aydınlatma Tekniği , Birsen Yayınevi ,İstanbul. 4.Philips Lighting B.V. , 1992, Calculux Software Packace User Guide, Eindhoven, The Netherland. 5.Philips Lighting B.V. , 2002, Calculux Version 4,5 ,User Guide, Eindhoven, The Netherland. 6.YAMAN, Y, 2007, Uygulamalı Aydınlatma Tekniği, Birsen Yayınevi, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 45 |
1. Proje / Tasarım | 45 |
1. Kısa Sınav | 5 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |