Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Turizm İşletmelerinde Yenilik Yönetimi TRZ 618 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SAİD KINGIR
Dersi Verenler Prof.Dr. SAİD KINGIR,
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Seyit Ahmet SOLMAZ
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Turizm işletmeciliği alanında ihtisas yapan bireylerin yenilik ve yenilik yönetimi bağlamında ufuk ve vizyon gelişiminin sağlanması.
Dersin İçeriği Turizm işletmelerinde yenilik yönetimi konusunda güncel uygulamalar ve bunlara yönelik örnek olay uygulamalarının gerçekleştirilmesi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Turizm işletmeciliği alanında daha önce ortaya koyulmamış belli konularda bilgi üretmek adına birincil veri kaynaklarına yönelik çalışma yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Turizm işletmelerinde görev aldığı alanla ilgili olarak sürekli kendini yeniler ve geliştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Turizm işletmeciliği alanındaki ortaya koyulmuş mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Turizm işletmeciliği alanında belli konularda strateji ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir; işletmenin görev aldığı alanlara ilişkin vizyon, amaç ve hedefleri belirler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 TURİZM İŞLETMELERİNDE YENİLİĞİN ÖNEMİ Konu ile ilgili makalelerin okunması
2 TURİZM İŞLETMELERİNDE YENİLİK MODELLERİ Konu ile ilgili makalelerin okunması
3 TURİZM İŞLETMELERİNDE YENİLİĞİ DESTEKLEYEN MODERN YAKLAŞIMLAR Konu ile ilgili makalelerin okunması
4 TURİZM İŞLETMELERİNDE YENİLİK YÖNETİMİNE ETKİ EDEN UNSURLAR Konu ile ilgili makalelerin okunması
5 TURİZM İŞLETMELERİNDE YENİLİK STRATEJİLERİ Konu ile ilgili makalelerin okunması
6 TURİZM İŞLETMELERİNDE YENİLİKÇİLİK PERFORMANSI Konu ile ilgili makalelerin okunması
7 TURİZM İŞLETMELERİNDE FİNANSAL YENİLİK Konu ile ilgili makalelerin okunması
8 TURİZM YENİLİKÇİ ÖRGÜT KÜLTÜRÜ Konu ile ilgili makalelerin okunması
9 ARA SINAV
10 TURİZM İŞLETMELERİNDE YENİLİĞİN GÖRÜNMEYEN YÜZÜ
11 TURİZM İŞLETMELERİNDE YENİLİK UYGULAMALARI-1
12 TURİZM İŞLETMELERİNDE YENİLİK UYGULAMALARI-2
13 TURİZM İŞLETMELERİNDE YENİLİK UYGULAMALARI-3
14 TURİZM YENİLİK UYGULAMALARI İLE İLGİLİ OLARAK KARŞILAŞILAN SORUNLARIN ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Langrish, J., Gibbons, M., Evans, W.G., Jevons, F.R. (1972), Whealth From Knowledge: A Study of Innovation in Industry, Macmillan
Miles, R.E., Snow, C.C. (1978), “Organizational Strategy, Structure and Process”, New York: McGraw-Hill.
Maidique, M. A. ve Patch, P. (1988), “Corporate Strategy and Technology Policy”, İçinde Thusman, M. L. ve Moore, W. L.,(Editörler),“Readings in the Management of Innovation”, Ballinger, Cambridge: M.A.
Handy, C.(1998), “Ruhun Arayışı, Kapitalizmin Ötesi Modern Dünyada Amaç Arayışı”, Boyner Holding Yayınları.
Barker, A. (2002), Yenilikçiliğin Simyası, Çev. Ahmet Kardam, Zülfü Dicleli, İstanbul:MESS Yayınları, No:391.
Güleş , H.K.; Bülbül H. (2004), “Yenilikçilik : İşletmeler için Stratejik Rekabet Aracı”, Ankara: Nobel Yayınları
Bayındır, S. (2007), “Yenilik Çalışmalarında Dış Kaynak Kullanımı”, Selçuk Üniversitesi Karaman İİBF Dergisi, Yerel Ekonomiler Özel Sayısı, s.241-250.
Belbağ, S. (2007), "Innovative Thoughts" - A Magazine Sample, http://www.slideshare.net/belbags/nnovatve-thoughts-a-magazine-sample,Erişim Tarihi: 05.10.2012.
BTSO (2007), “Inovasyon Nedir Şirketlere Ne Getirir”, BTSO Etüd ve Ar-Ge, Bursa Ticaret ve Sanayi Odası, www.btso.org.tr/databank/publication/inovasyon.pdf, Erişim Tarihi: 05.10.2012.
Basım, N. ve Şeşen H. (2008), “Örgütsel Değişim ve Değişim Yönetimi”, Çağdaş Yönetim ve Örgütsel Başarım, Ed. M. Şerif Şimşek ve Adnan Çelik, Konya: Eğitim Kitabevi Yayınları.
Luecke, R. (2008), İş Dünyasında Yenilik ve Yaratıcılık (Çeviren: Parlak, T.), Türkiye İş Bankası Yayınları
Koetzier ve Schorling ,(2012), 5 Key Points to Consider when Developing an Innovation Strategy, http://www.innovationmanagement.se
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Turizm işletmeciliğinin disiplinler arası yapısı bağlamında farklı disiplinlerin bakışı ile oluşturulan bilimsel bilgiye ve sektör yapısı ve gerçekleri hakkında bilgiye sahiptir. X
2 Karar, uygulama ve davranışlarında turizm alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. X
3 Turizm alanına ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. X
4 Turizm işletmeciliği alanında bir çalışma kapsamında bağımsız bir şekilde bilimsel araştırma sürecinden geçerek bilgiye ulaşır. X
5 Turizm işletmeciliği alanında yürütülecek olan projelerde görev ve sorumluluklarını etkin bir şekilde yerine getirir. X
6 Turizm işletmeleri yada bu alanda bilgi üreten diğer kurumlar (üniversiteler, okullar gibi) için vizyon, amaç ve hedef belirler. X
7 Turizm işletmeciliği alanı ile ilgili bilimsel literatürü takip eder. X
8 Öğrenmeyi öğrenme yaklaşımı dairesinde bütün bilimsel verilerden olduğu gibi alanındaki örneklerden de yararlanmak suretiyle en iyi uygulamalara ulaşır. X
9 Turizm işletmeciliği ile ilgili edindiği bilgi, düşünce ve önerilerini işletme yöneticilerine veya akademik kanallarla toplumun ilgili kesimlerine, alanı ile ilgili mesleki ve sivil toplum kuruluşlarına, kamuoyuna yazılı ve sözlü olarak aktarır. X
10 Turizm işletmeciliği alanına ilişkin çalışma yapan akademisyenler ve araştırma kuruluşları ile iletişim kurar, araştırma projelerinde görev alır ve deneyim ve birikimini paylaşarak çıktıya dönüştürür. X
11 En az bir yabancı dili akademik düzeyde kullanır. X
12 Çalışma alanlarına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
13 Turizmin kendine özgü yapısından kaynaklı sorunlara karşı özgün çözüm önerileri getirir. X
14 Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlerine uygun davranmanın yanında, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve sektörün bu konularda çözüm üretmesine katkı sağlayacak çalışmalar yapar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 1 5 5
Final 1 50 50
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6