Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Akademik Yazım Teknikleri ve Eleştirel Okuma TRZ 616 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MEHMET SARIIŞIK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Grv. Ümit ŞENGEL
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilere akademik yazım ve raporlamanın temel tekniklerini öğretmek ve taranan dergilerde yayın yapmanın raporlama ile ilgili kapsamını aktarmak.
Dersin İçeriği Akademik yazım için doğru okuma, akademik raporlamanın incelikleri, yayın sürecinde raporun değerlendirilmesi ve düzeltmeler
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilimsel bir raporun özelliklerini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
2 Akademik üslup hakkında bilgi sahibidir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
3 Bilimsel araştırmanın bölümlerini ve her bölümün sahip olması gereken nitelikleri tanır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
4 Akademik raporlamanın kritik yönlerini sayar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Akademik Yazım Konusuna Giriş
2 Bilimsel Raporun İçeriği ve Bölümler
3 Özet Yazma
4 Giriş ve Araştırma Gerekliliği
5 Literatür tarama
6 Sorun Tanımlama ve Hipotez Oluşturma
7 Yöntem Kurgusu
8 Bulgular ve Sonuç Yazımı
9 Ara-Sınav
10 Örnek Metin İnceleme
11 Örnek Metin İnceleme
12 Örnek Metin İnceleme
13 Örnek Metin İnceleme
14 Örnek Metin İnceleme ve Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu Ders Notları Muhsin HALİS
Ders Kaynakları Argosy University. (2008). Guide to the dissertation process.
Cone, J.D. & Foster, S. L. (2006). Dissertations and theses from start to finish (2nd ed.). Washington, D.C.: American Psychological Association (APA). ISBN: 1591473624.
Pan, M.L. (2008). Preparing literature reviews (3rd ed.). Glendale, CA: Pyrczak Publishing. ISBN: 1884585760.
American Psychological Association (2001). Publication Manual of the American Psychological Association (5th ed.) Washington, DC: Author. ISBN: 1557987912
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Turizm işletmeciliğinin disiplinler arası yapısı bağlamında farklı disiplinlerin bakışı ile oluşturulan bilimsel bilgiye ve sektör yapısı ve gerçekleri hakkında bilgiye sahiptir. X
2 Karar, uygulama ve davranışlarında turizm alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. X
3 Turizm alanına ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. X
4 Turizm işletmeciliği alanında bir çalışma kapsamında bağımsız bir şekilde bilimsel araştırma sürecinden geçerek bilgiye ulaşır. X
5 Turizm işletmeciliği alanında yürütülecek olan projelerde görev ve sorumluluklarını etkin bir şekilde yerine getirir. X
6 Turizm işletmeleri yada bu alanda bilgi üreten diğer kurumlar (üniversiteler, okullar gibi) için vizyon, amaç ve hedef belirler. X
7 Turizm işletmeciliği alanı ile ilgili bilimsel literatürü takip eder. X
8 Öğrenmeyi öğrenme yaklaşımı dairesinde bütün bilimsel verilerden olduğu gibi alanındaki örneklerden de yararlanmak suretiyle en iyi uygulamalara ulaşır. X
9 Turizm işletmeciliği ile ilgili edindiği bilgi, düşünce ve önerilerini işletme yöneticilerine veya akademik kanallarla toplumun ilgili kesimlerine, alanı ile ilgili mesleki ve sivil toplum kuruluşlarına, kamuoyuna yazılı ve sözlü olarak aktarır. X
10 Turizm işletmeciliği alanına ilişkin çalışma yapan akademisyenler ve araştırma kuruluşları ile iletişim kurar, araştırma projelerinde görev alır ve deneyim ve birikimini paylaşarak çıktıya dönüştürür. X
11 En az bir yabancı dili akademik düzeyde kullanır. X
12 Çalışma alanlarına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
13 Turizmin kendine özgü yapısından kaynaklı sorunlara karşı özgün çözüm önerileri getirir. X
14 Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlerine uygun davranmanın yanında, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve sektörün bu konularda çözüm üretmesine katkı sağlayacak çalışmalar yapar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 20
1. Proje / Tasarım 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Proje / Tasarım 1 20 20
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6