Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Destekli Eğitim Uygulamaları | BTO 610 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET BARIŞ HORZUM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Özlem CANAN GÜNGÖREN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, bilgisayar destekli eğitimin temellerini kavrayabilmektir. |
Dersin İçeriği | Bilgisayar Destekli Eğitime Giriş. Bilgisayar Destekli Eğitimin tarihsel oluşumu ve gelişim aşamaları, Eğitimde bilgisayarlardan yararlanma, Alıştırma ve uygulama programları, Bire-bir Eğitim programları, Eğitsel oyunlar, Benzeşim (simulasyon) programları, Bilgisayar destekli eğitimin sağladığı önemli yararlar, Bilgisayar destekli eğitimin sınırlılıkları, Etkin yazılımın genel özellikleri, Eğitim yazılımlarının değerlendirilmesinde kullanılan kriterler, Bilgisayar destekli eğitimde öğretmenin görevleri, Bilgisayar destekli öğretimde öğrencinin görevleri, Farklı alanlarda bilgisayar destekli eğitim uygulamaları, Bilgisayarla öğretim programının değerlendirilmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayar destekli eğitimin tarihsel gelişimini anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Bilgisayar destekli eğitimin yararları ve sınırlılıklarını açıklar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Proje / Tasarım, Sınav , |
3 | Bilgisayar destekli eğitim yazılımlarını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Proje / Tasarım, Ödev, |
4 | Bilgisayar destekli eğitimde öğretmenin görevlerini değerlendirir. | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Proje / Tasarım, Sınav , |
5 | Bilgisayar destekli eğitimde öğrencinin görevlerini sıralar. | Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, | Sınav , Proje / Tasarım, Ödev, |
6 | Farklı alanlarda bilgisayar destekli eğitim uygulamalarını sınıflandırır. | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Proje / Tasarım, Sınav , |
7 | Bilgisayarla öğretim programının değerlendirilmesini yorumlar. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Proje / Tasarım, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayar Destekli Eğitime Giriş. | |
2 | Bilgisayar Destekli Eğitimin tarihsel oluşumu ve gelişim aşamaları, | |
3 | Eğitimde bilgisayarlardan yararlanma, Alıştırma ve uygulama programları | |
4 | Bire-bir Eğitim programları, | |
5 | Eğitsel oyunlar, | |
6 | Benzeşim (simulasyon) programları, | |
7 | Bilgisayar destekli eğitimin sağladığı önemli yararlar | |
8 | Bilgisayar destekli eğitimin sınırlılıkları , | |
9 | Etkin yazılımın genel özellikleri, | |
10 | Eğitim yazılımlarının değerlendirilmesinde kullanılan kriterler, | |
11 | Bilgisayar destekli eğitimde öğretmenin görevleri, Bilgisayar destekli öğretimde öğrencinin görevleri, | |
12 | Farklı alanlarda bilgisayar destekli eğitim uygulamaları | |
13 | Bilgisayarla öğretim programının değerlendirilmesi | |
14 | Yıl sonu sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Maddux, CD., Johnson D.L. ve Willis, J.W.(1997)Educational Computing. Simonson, M.R. ve Thompson, A.(1994)Educational Computing Foundations. Geisert G.G. ve Futrell M. K.(1995)Teachers, Computers and Curriculum. Vockell E.L. ve Schwartz E.M.(1992) The Computer in the Classroom |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanı ile ilgili yeni ve güncel bilgiler, teknik ve yöntemler konusunda derinlemesine, eğitim bilimleri, eğitim teknolojisi, öğretmenlik mesleği konularında üst düzey bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Eğitim teknolojisi ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, karmaşık problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
3 | Öğretim teknolojisi alanına özgü okuryazarlık becerileri sergiler, yeni ve özgün fikirler ve yöntemler geliştirerek uygulamalarını yapar. | X | |||||
4 | Sorun çözmede üst düzey düşünme becerilerini kullanarak stratejik kararlar verir. | ||||||
5 | Eğitim teknolojisi ve öğretmenlik mesleği alanlarında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular, öğretim teknolojisi alanındaki özgün bir konuda bilimsel araştırma sürecine uygun bir araştırma gerçekleştirir. | ||||||
6 | AR-GE amaçlı kurumlar arası işbirliğine yönelik projeler geliştirir, yeni ve özgün fikirler ve yöntemler geliştirerek uygulamalarını yapar. | ||||||
7 | Akademik ve mesleki bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine liderlik eder. | X | |||||
8 | Bilgisayar ve Bilgi ve İletişim Teknolojileri derslerini okutabilecek ve diğer öğretmenlere destek olacak düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (European Computer Driving Licence, Advanced Level) aynı anda meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level C1). | ||||||
9 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak uzmanlık alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | ||||||
10 | Öğretim teknolojisi alanındaki özgün bir konuda bilimsel araştırma sürecine uygun bir araştırma gerçekleştirir. | ||||||
11 | Öğretim teknolojisi alanına özgü okuryazarlık becerileri sergiler. | ||||||
12 | Öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojileri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | ||||||
13 | Yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahiptir. | ||||||
14 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 40 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
Proje / Tasarım | 5 | 5 | 25 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |