Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Nitel Araştırma Yöntemleri BTO 612 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MÜBİN KIYICI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Zeliha DEMİR KAYMAK
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı, araştırma yöntem ve teknik yeteneklerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği Nicel Araştırma Teknikleri Non Parametrik Testler, Nitel araştırma teknikleri, Tez taslağı nasıl hazırlanır, Kütüphanelerde araştırma çalışmaları ve uygulamaları, Araştırma materyallerinin kataloglanması, En yeni araştırma metot ve teknikleri.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Nicel ve nitel araştırma tekniklerini karşılaştırabilir. Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav,
2 Tez taslağı hazırlayabilir. Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Proje / Tasarım, Sınav ,
3 Kütüphanede araştırma yapabilir. Anlatım, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
4 Nicel araştırma tekniklerini bilir Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav ,
5 Nitel araştırma tekniklerini bilir. Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Yeni araştırma metot ve tekniklerini söyleyebilir. Tartışma, Anlatım, Sınav , Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Genel Giriş ve Tanışma
2 Nicel Araştırma Teknikleri
3 Nicel Araştırma Teknikleri
4 Nicel Araştırma Teknikleri
5 Nitel araştırma teknikleri
6 Nitel araştırma teknikleri
7 Ara Sınav
8 Tez taslağı nasıl hazırlanır
9 Kütüphanelerde araştırma çalışmaları ve uygulamaları
10 Araştırma materyallerinin kataloglanması
11 Yeni araştırma metot ve teknikleri
12 Uygulama
13 Uygulama
14 Yıl Sonu Sınavı
Kaynaklar
Ders Notu Balcı, Ali, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler, PegemA Yayıncılık, Ankara, 2006.
Hovardaoğlu, S. (2000). Davranış bilimleri için araştırma teknikleri. Ankara: Ve-Ga Basım Yayın Dağıtım.
Fraenkel, J.R. & Wallen, N.E. (2008). How to Design and Evaluate Research in Education. McGraw-Hill Companies.
Dey, I. (1993). Quantitative Data Analysis. Routledge Taylor and Francis group: London and Newyork.
Mertler, C.A. (2008). Action Research: Teachers as Researchers in the Classroom. Sage Publications.
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzmanlık alanı ile ilgili yeni ve güncel bilgiler, teknik ve yöntemler konusunda derinlemesine, eğitim bilimleri, eğitim teknolojisi, öğretmenlik mesleği konularında üst düzey bilgiye sahiptir. X
2 Eğitim teknolojisi ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, karmaşık problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. X
3 Öğretim teknolojisi alanına özgü okuryazarlık becerileri sergiler, yeni ve özgün fikirler ve yöntemler geliştirerek uygulamalarını yapar. X
4 Sorun çözmede üst düzey düşünme becerilerini kullanarak stratejik kararlar verir.
5 Eğitim teknolojisi ve öğretmenlik mesleği alanlarında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular, öğretim teknolojisi alanındaki özgün bir konuda bilimsel araştırma sürecine uygun bir araştırma gerçekleştirir.
6 AR-GE amaçlı kurumlar arası işbirliğine yönelik projeler geliştirir, yeni ve özgün fikirler ve yöntemler geliştirerek uygulamalarını yapar. X
7 Akademik ve mesleki bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine liderlik eder. X
8 Bilgisayar ve Bilgi ve İletişim Teknolojileri derslerini okutabilecek ve diğer öğretmenlere destek olacak düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (European Computer Driving Licence, Advanced Level) aynı anda meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level C1).
9 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak uzmanlık alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
10 Öğretim teknolojisi alanındaki özgün bir konuda bilimsel araştırma sürecine uygun bir araştırma gerçekleştirir.
11 Öğretim teknolojisi alanına özgü okuryazarlık becerileri sergiler.
12 Öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojileri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
13 Yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahiptir.
14 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 10
1. Performans Görevi (Laboratuvar) 40
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 2 2
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 2 2
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,96
Dersin AKTS Kredisi 6