Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uzaktan Eğitim Uygulamaları BTO 663 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MEHMET BARIŞ HORZUM
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Onur İŞBULAN
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı, uzaktan eğitimin uygulamalarını kavrayabilmek.
Dersin İçeriği Uzaktan Eğitim Gereksinimi, Uzaktan Eğitim Kavramı , Uzaktan Eğitimin Evrensel Boyutları I, Uzaktan Eğitimin Evrensel Boyutları II, Uzaktan Eğitimin Ulusal Boyutları I, Uzaktan Eğitimin Ulusal Boyutları II, Uzaktan ve Örgün Eğitimin Karşılaştırılması, Güncel Uzaktan Eğitim Uygulamaları (Dünya), Güncel Uzaktan Eğitim Uygulamaları (Türkiye), Uzaktan Eğitimin Yükseköğretimdeki Yeri, Uzaktan Eğitim Programlarının Etkinlik Boyutu, Geleceğin Uzaktan Eğitimi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Uzaktan eğitim kavramını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
2 Uzaktan eğitimin uygulanma gerekçelerini sıralar. Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Performans Görevi, Sınav , Proje / Tasarım, Ödev,
3 Uzaktan eğitimde öğretmen rollerini analiz eder. Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Ödev, Proje / Tasarım, Sınav , Performans Görevi,
4 Uzaktan eğitimde öğrenci rollerini açıklar. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Performans Görevi, Sınav , Proje / Tasarım, Ödev,
5 Uzaktan eğitim modellerini analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev, Proje / Tasarım, Sınav , Performans Görevi,
6 Uzaktan eğitim uygulaması yapar. Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Bireysel Çalışma, Performans Görevi, Proje / Tasarım, Ödev, Sınav ,
7 Uzaktan eğitimde kullanılan materyalleri ayırt eder. Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
8 Uzaktan eğitimde etkileşimli ortamların önemini açıklar. Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, Sınav ,
9 Uzaktan eğitimde program değerlendirir. Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Genel Giriş ve Tanışma
2 Uzaktan Eğitimin Gereksinimi
3 Uzaktan Eğitimin Tanımı, Uzaktan Eğitimin Tarihsel Gelişimi- Türkiyede ve Dünyada
4 Uzaktan Eğitim Modelleri
5 Bazı Uzaktan Eğitim Uygulamaları
6 Uzaktan Eğitim Yönetimi
7 Uzaktan Eğitimde Ders Kitapları
8 Uzaktan Eğitimde Radyo Dersleri
9 Uzaktan Eğitimde Televizyon Dersleri
10 Uzaktan Eğitimde Bilgisayarlı Öğrenme Kaynakları
11 Uzaktan Eğitimde Bilişim Teknolojileri
12 Uzaktan Eğitimde Etkileşimli Ortamlar
13 Uzaktan Eğitimde İnternet Yoluyla İşbirlikli Öğrenme
14 Uzaktan Eğitimde Program Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu 1. İşman, Aytekin. (2011). Uzaktan Eğitim. PegemA Yayınları.
2. İşman, Aytekin ve Diğerleri. (2005). Distance Education. Öğreti Yayınları.
3. Kaya, Zeki. (2002). Uzaktan Eğitim. Pegem Yayıncılık
4. Demiray, Uğur. (1997). Uzaktan Eğitim Uygulamaları. Anadolu Üniversitesi.
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzmanlık alanı ile ilgili yeni ve güncel bilgiler, teknik ve yöntemler konusunda derinlemesine, eğitim bilimleri, eğitim teknolojisi, öğretmenlik mesleği konularında üst düzey bilgiye sahiptir. X
1 Uzmanlık alanı ile ilgili yeni ve güncel bilgiler, teknik ve yöntemler konusunda derinlemesine, eğitim bilimleri, eğitim teknolojisi, öğretmenlik mesleği konularında üst düzey bilgiye sahiptir. X
2 Eğitim teknolojisi ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, karmaşık problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. X
2 Eğitim teknolojisi ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, karmaşık problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. X
3 Öğretim teknolojisi alanına özgü okuryazarlık becerileri sergiler, yeni ve özgün fikirler ve yöntemler geliştirerek uygulamalarını yapar. X
3 Öğretim teknolojisi alanına özgü okuryazarlık becerileri sergiler, yeni ve özgün fikirler ve yöntemler geliştirerek uygulamalarını yapar. X
4 Sorun çözmede üst düzey düşünme becerilerini kullanarak stratejik kararlar verir.
4 Sorun çözmede üst düzey düşünme becerilerini kullanarak stratejik kararlar verir.
5 Eğitim teknolojisi ve öğretmenlik mesleği alanlarında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular, öğretim teknolojisi alanındaki özgün bir konuda bilimsel araştırma sürecine uygun bir araştırma gerçekleştirir.
5 Eğitim teknolojisi ve öğretmenlik mesleği alanlarında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular, öğretim teknolojisi alanındaki özgün bir konuda bilimsel araştırma sürecine uygun bir araştırma gerçekleştirir.
6 AR-GE amaçlı kurumlar arası işbirliğine yönelik projeler geliştirir, yeni ve özgün fikirler ve yöntemler geliştirerek uygulamalarını yapar. X
6 AR-GE amaçlı kurumlar arası işbirliğine yönelik projeler geliştirir, yeni ve özgün fikirler ve yöntemler geliştirerek uygulamalarını yapar. X
7 Akademik ve mesleki bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine liderlik eder. X
7 Akademik ve mesleki bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine liderlik eder. X
8 Bilgisayar ve Bilgi ve İletişim Teknolojileri derslerini okutabilecek ve diğer öğretmenlere destek olacak düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (European Computer Driving Licence, Advanced Level) aynı anda meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level C1).
8 Bilgisayar ve Bilgi ve İletişim Teknolojileri derslerini okutabilecek ve diğer öğretmenlere destek olacak düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (European Computer Driving Licence, Advanced Level) aynı anda meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level C1).
9 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak uzmanlık alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
9 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak uzmanlık alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
10 Öğretim teknolojisi alanındaki özgün bir konuda bilimsel araştırma sürecine uygun bir araştırma gerçekleştirir.
10 Öğretim teknolojisi alanındaki özgün bir konuda bilimsel araştırma sürecine uygun bir araştırma gerçekleştirir.
11 Öğretim teknolojisi alanına özgü okuryazarlık becerileri sergiler.
11 Öğretim teknolojisi alanına özgü okuryazarlık becerileri sergiler.
12 Öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojileri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
12 Öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojileri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
13 Yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahiptir.
13 Yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahiptir.
14 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 10
1. Performans Görevi (Laboratuvar) 40
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 2 2
Sözlü Sınav 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 3 3
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6