Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Nicel Araştırma Yöntemleri BTO 613 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÖZLEM CANAN GÜNGÖREN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Nazire Burçin HAMUTOĞLU
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı, eğitim araştırmaları yapabilmek için gerekli temel düzeyde bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Araştırma, bilimsel araştırma, araştırma yöntemleri, nicel araştırmalar, nitel araştırmalar, nitel araştırmaların planlanması, yürütülmesi, raporlaştırılması.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilimsel bilginin tanımını yapar ve özelliklerini açıklar Soru-Cevap, Sınav ,
2 Bilimsel araştırma yöntemlerini sınıflandırır Bireysel Çalışma, Ödev,
3 Araştırma amacına uygun nitel araştırma yöntemini seçer Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
4 Araştırma amacına uygun evren ve örneklemi belirler Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
5 Araştırma amacına uygun veri toplama aracını planlar Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
6 Bilimsel raporlaştırma kurallarına uyar Bireysel Çalışma, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilgi, araştırma, bilimsel bilgi ve bilimsel araştırmanın tartışılması
2 Bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramlar
3 Bilimsel araştırma yöntemlerinin sınıflandırılması nicel yöntemler
4 Nitel Araştırma Yöntemleri (Nitel yaklaşımın farklılığı)
5 Nitel Araştırmaların Planlanması ve Yürütülmesi
6 Proje Ödevlerinin (Raporlaştırma Kurallarına Uygun örnek bir araştırma önerisi hazırlanacaktır) Belirlenmesi ve Dağıtılması
7 Ara Sınav
8 Proje çalışmalarının kontrolü
9 Proje çalışmalarının kontrolü
10 Projelerin sunulması ve tartışılması
11 Projelerin sunulması ve tartışılması
12 Düzeltilen projelerin yeniden sunulması
13 Dersin Genel Değerlendirmesi
14 Dönem sonu sınavı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: PegemA Yayınları.
Fraenkel, J.R. & Wallen, N.E. (2005). How to design and evaluate research in education. Boston: McGraw-Hill
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzmanlık alanı ile ilgili yeni ve güncel bilgiler, teknik ve yöntemler konusunda derinlemesine, eğitim bilimleri, eğitim teknolojisi, öğretmenlik mesleği konularında üst düzey bilgiye sahiptir.
2 Eğitim teknolojisi ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, karmaşık problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.
3 Öğretim teknolojisi alanına özgü okuryazarlık becerileri sergiler, yeni ve özgün fikirler ve yöntemler geliştirerek uygulamalarını yapar.
4 Sorun çözmede üst düzey düşünme becerilerini kullanarak stratejik kararlar verir.
5 Eğitim teknolojisi ve öğretmenlik mesleği alanlarında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular, öğretim teknolojisi alanındaki özgün bir konuda bilimsel araştırma sürecine uygun bir araştırma gerçekleştirir.
6 AR-GE amaçlı kurumlar arası işbirliğine yönelik projeler geliştirir, yeni ve özgün fikirler ve yöntemler geliştirerek uygulamalarını yapar.
7 Akademik ve mesleki bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine liderlik eder.
8 Bilgisayar ve Bilgi ve İletişim Teknolojileri derslerini okutabilecek ve diğer öğretmenlere destek olacak düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (European Computer Driving Licence, Advanced Level) aynı anda meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level C1).
9 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak uzmanlık alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
10 Öğretim teknolojisi alanındaki özgün bir konuda bilimsel araştırma sürecine uygun bir araştırma gerçekleştirir.
11 Öğretim teknolojisi alanına özgü okuryazarlık becerileri sergiler.
12 Öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojileri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
13 Yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahiptir.
14 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Performans Görevi (Laboratuvar) 60
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 2 2
Sözlü Sınav 1 2 2
Proje / Tasarım 5 5 25
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 2 2
Toplam İş Yükü 157
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,28
Dersin AKTS Kredisi 6