Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tarih Yazımında Problemler: Malazgirt Savaşı Örneği ORT 522 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ANTONIOS VRATIMOS CHATZOPOULOS
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ANTONIOS VRATIMOS CHATZOPOULOS,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Sultan Alparslan ve Romen Diyojen arasında gerçekleşen meşhur Malazgirt Savaşının derinlemesine analizi.

Dersin İçeriği

Farklı tarihi kaynakları değerlendirme ve mukayese etme becerisini öğrencilere kazandırmak. Tarihi metinlerde yer alan ifadeleri ve düşünceleri açıklamak, metinlere nedensel yaklaşma.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1
2 Öğrencilere farklı tarihsel metinleri değerlendirme ve karşılaştırma konusunda yardımcı olur. Anlatım, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi,
3 Düşünceleri ve ifadeleri açık bir şekilde ortaya koymak ve eleştirel bir yaklaşım geliştirmek Anlatım, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Savaşa Giriş D. Nicolle, Manzikert 1071, The Breaking of Byzantium (Osprey Publishing)
2 Yazarlar ve Tarihsel Meseleler W. Treadgold, The Middle Byzantine Historians (Hampshire–New York, 2013). B. Lewis – P.M. Holt (edd.), Historians of the Middle East (Oxford U. P, 1962).
3 Attaleiates’ın Tarihi: Güvenilir bir kaynak mı? A. Kaldellis – D. Krallis, The History, Michael Attaleiates, Cambridge–Massachusetts–London, 2012
4 Skylitzes Continuatus ve Bryennios’in tarihsel anlatıları Handouts, C. Hillenbrand, Turkish Myth and Muslim Symbol, The battle of Mantzikert (Edinburgh U. P., 2007).
5 12. yüzyıl Müslüman yazarlar C. Hillenbrand, Turkish Myth and Muslim Symbol, The battle of Mantzikert (Edinburgh U. P., 2007). F. Sümer and A. Sevim, A. Islâm Kaynaklarına Göre, Malazgirt Savaşı (Metinler ve Çevirileri) (Ankara, 1971).
6 13. yüzyıl Müslüman yazarlar C. Hillenbrand, Turkish Myth and Muslim Symbol, The battle of Mantzikert (Edinburgh U. P., 2007). F. Sümer and A. Sevim, A. Islâm Kaynaklarına Göre, Malazgirt Savaşı (Metinler ve Çevirileri) (Ankara, 1971).
7 14. ve 15. yüzyıl Müslüman yazarlar C. Hillenbrand, Turkish Myth and Muslim Symbol, The battle of Mantzikert (Edinburgh U. P., 2007). F. Sümer and A. Sevim, A. Islâm Kaynaklarına Göre, Malazgirt Savaşı (Metinler ve Çevirileri) (Ankara, 1971).
8 Ermeni Kaynakları: Eleştirel bir bakış http://www.attalus.org/armenian A. E. Dostourian, Armenia and the Crusades. Tenth to Twelfth Centuries. The Chronicle of Matthew of Edessa (Lanham–New York–London, 1993)
9 Arasınav
10 Süryani ve Kıpti kaynaklarının değerlendirilmesi C. Hillenbrand, Turkish Myth and Muslim Symbol, The battle of Mantzikert (Edinburgh U. P., 2007).
11 Bizans ve Ermeni metinlerinin mukayese edilmesi Ders çıktıları, tartışma
12 Müslüman ve Ermeni metinlerinin mukayese edilmesi Ders Çıktıları, Tartışma
13 Müslüman ve Ermeni metinlerinin mukayese edilmesi Ders çıktıları, tartışma
14 Son söz, sonuç Sunum, tartışma
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

C. Hillenbrand, Turkish Myth and Muslim Symbol, The battle of Mantzikert (Edinburgh U. P., 2007).

A. Kaldellis and D. Krallis, The History, Michael Attaleiates, Cambridge–Massachusetts–London, 2012).

F. Sümer and A. Sevim, A. Islâm Kaynaklarına Göre, Malazgirt Savaşı (Metinler ve Çevirileri) (Ankara, 1971).

B. Lewis and P.M. Holt (edd.), Historians of the Middle East (Oxford U. P, 1962).

D. Nicolle, Manzikert 1071, The Breaking of Byzantium (Osprey Publishing).

W. Treadgold, The Middle Byzantine Historians (Hampshire–New York, 2013).

A. E. Dostourian, Armenia and the Crusades. Tenth to Twelfth Centuries. The

Chronicle of Matthew of Edessa (Lanham–New York–London, 1993)

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma.
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma.
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma.
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma.
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma.
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma.
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme.
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma)
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma.
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Ödev 10
1. Sözlü Sınav 10
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)