Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Klasik Yunanca Okumaları | ORT 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEVGİ SARIKAYA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ANTONIOS VRATIMOS CHATZOPOULOS, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilere Klasik Yunanca metinlerini tanıtmak, okutmak ve ve temel düzeyde gramer, kelime ve cümle bilgisi vermek. |
Dersin İçeriği | Dönem sonunda öğrencilerin temel düzeyde basit gramer kurallarını ve bunların işlevlerini öğrenmesi, metinlerini okuması, yazması ve tanıması. Öğrencilerin basit parçaları Yunancadan İngilizceye çevirmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler dönem sonunda basit metinleri okuyabilecek, yazabilecek ve basit grammer kurallarını ve yapılarını tanıyabilecek. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Öğrenciler basit metinleri Yunancadan İngilizceye çevirebilecek. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yunan Alfabesi | |
2 | Yazım ve Telaffuz | |
3 | Nefes ve diğer işaretler | |
4 | Basit zaman çekiminde fiil ve aktif fiiller | |
5 | Bağlı Fiiller | |
6 | Birinci isim çekimleri | |
7 | İkinci isim çekimleri | |
8 | Sıfatlar ve Zarflar | |
9 | Arasınav | |
10 | Edatlar ve Bağlaçlar | |
11 | Geçmiş zamanda aktif fiiller | |
12 | Zamirler | |
13 | Pasif Filler | |
14 | Şartlı Cümleler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Reading Greek: Grammar and Exercises, by: Joint Association of Classical Herbert Weir Smyth, Greek Grammar, (Benediction Classics, Oxford, 2010) Teachers (Cambridge U.P., 2007) William W. Goodwin, Greek Grammar, (A. Wheaton & Co, Exeter, 1977) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | ||||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | ||||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | ||||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | ||||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | ||||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|