Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yeniçağ Osmanlı Tarihi Üzerine İncelemeler YEN 522 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

YOK

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. KERİM İLKER BULUNUR
Dersi Verenler Doç.Dr. KERİM İLKER BULUNUR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı Yeniçağ dönemi Osmanlı tarihi üzerine detaylı okumalar yaparak bilgi sahibi olmaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste Yeniçağ dönemi Osmanlı tarihi ve tarihçiliği üzerine detaylı okumalar yapılacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yeniçağ dönemi Osmanlı tarihi hakkında yapılmış son çalışmalardan haberdar olur Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Performans Görevi,
2 Osmanlı tarihine eleştirel gözle bakmayı öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Performans Görevi,
3 Osmanlı tarihçiliğindeki yeni gelişmeleri kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Performans Görevi,
4 Osmanlı tarihinin farklı alanlarında bilgi sahibi olur Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin çerçevesinin çizilmesi ve okunacak eserlerin belirlenmesi
2 Osmanlı Devleti’nin kuruluşu meselesi
3 Osmanlı Devleti’nin kuruluşu meselesi
4 Devletten imparatorluğa
5 Osmanlı hakimiyeti: fetih ve merkezileşme
6 Ekonomi: hayvancılık ve tarım
7 Ekonomi: ticaret
8 Yönetim
9 Ordu
10 Avrupa ve uluslararası ilişkiler
11 Osmanlı Devleti ve toplum
12 Durağanlık ve Kaos
13 Eğitim ve Ulema
14 Genel değerlendirmeler
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Cemal Kafadar, İki Cihan Aresinde Osmanlı, Ankara 2010.

Cemal Kafadar, Kim Var İmiş Biz Burada Yoğ İken, İstanbul 2009.

Halil İnalcık ve Donald Quataert, Osmanlı İmparatorluğu’nun Ekonomik ve Sosyal Tarihi, 2 Cilt, Ankara 2001.

Karen Barkey, Eşkiyalar ve Devlet, İstanbul 2011.

Sam White, Osmanlı'da İsyan İklimi, İstanbul 2013.

Timur Kuran, Yollar Ayrılırken, İstanbul 2012.

Şevket Pamuk, Osmanlı Ekonomisi ve Kurumları, İstanbul 2007.

Suraiya Faroqhi, Osmanlı Zanaatkarları, İstanbul 2011.

H.Erdem Çipa ve Emine Fetvacı, Osmanlı Sarayında Tarih Yazımı, İstanbul 2014.

Gabriel Piterbeg, Osmanlı Trajedisi, İstanbul 2005.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma.
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma.
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma.
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma.
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma.
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma.
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme.
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma)
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma.
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Performans Görevi (Seminer) 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6