Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Farsça II | OMM 520 | 0 | 6 + 0 | 6 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AHMET YEŞİL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE SOSAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencinin temel ve orta düzeydeki Farsça metinleri okuma-anlama düzeyine ulaşması amaçlanır. |
Dersin İçeriği | İsimler Cümle yapısı Bileşik Fiiller Edilgen fiiller Sıfat türleri Zarf türleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Farsça Cümleler | |
2 | Zamir Türleri I | |
3 | Zamir Türleri II | |
4 | Sayı Türleri I | |
5 | Sayı Türleri II | |
6 | Sıfat Türleri I | |
7 | Sıfat Türleri II | |
8 | Zarf Türleri I | |
9 | Zarf Türleri II | |
10 | Edilgen Fiil | |
11 | Fiil Kipleri | |
12 | Bileşik Fiiller | |
13 | Fiilin Zaman Türleri | |
14 | Cümle Türleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Mürsel Öztürk, Farsça Dilbilgisi, Ankara: Murat Kitabevi, 2001. Semine Bağçeban (Pirnezer), Farsi beraye ğeyre Farsi Zebanan, İran: Vezaret-e Ferheng ve Honer, 1350 (Ankara: Dil ve Tarih – Coğrafya Fakültesi Basımevi, 1985). Ahmet Ateş- Abdülvehap Terzi, Frasça Grameri, İstanbul: Tercüman, 1982. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | ||||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | ||||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | ||||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | ||||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | ||||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|