Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tarih Yazımı ve Yaklaşımlar OMM 506 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ÜMİT EKİN
Dersi Verenler Prof.Dr. HAŞİM ŞAHİN,
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Fatma KOÇAK
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Tarih yazımının tarihsel süreç içerisinde nasıl şekillendiğini öğrenme
Dersin İçeriği Tarih yazıcılığı ve yaklaşımlarını ayrıntılı ele alma.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tarih yazıcılığının ortaya çıkışını ve gelişimini kavrar
2 Osmanlı kuruluş dönemi tarih yazıcılığının Türk tarih yazıcılığındaki yerini belirler
3 Modern dönem öncesi Osmanlı Tarih yazıcılığını değerlendirir
4 Dünyadaki tarih okullarını tanır
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tarih yazımının ortaya çıkışı
2 Kuruluş dönemi Osmanlı tarih yazıcılığı
3 16. ve 17. yüzyıllarda Osmanlı tarih yazıcılığı
4 Vakanüvislik
5 Dünyada ve Türkiyede tarih yaklaşımları
6 Alman tarihçi okulu
7 Avusturya çevresi
8 Annales Okulu
9 ARA SINAV
10 Annales Okulunun Türkiyedeki etkileri
11 İngiliz tarih felsefecilerinin görüşleri
12 Amerikan tarihçilerinin görüşleri
13 Tartışma ve değerlendirme
14 Sonuç: Tarihe nasıl yaklaşmalıyız?
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1- Mübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usul, Kubbealtı, İstanbul 1995.
2- Bekir Kütükoğlu, Vekayinüvis, c: XIII, ss. 271-287.
3- İlhan Tekeli, Tarih Yazımı Üzerine Düşünmek, Dost Kitapevi, Ankara 1997.
4- Emre Bağce, Frankfurt Okulu, İstanbul 2006.
5- Peter Burke, Fransız Tarih Devrimi: Annales Okulu, Ankara 2002.
6- R. G. Collingwood, Tarih felsefesi Üzerine Denemeler, İstanbul 2000.
7- Keith Jenkins, Tarihi Yeniden Düşünmek, Ankara 1995.
8- Söğütten İstanbula, Ankara 2000.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma.
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma.
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma.
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma.
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma.
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma.
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme.
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma)
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma.
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6