Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Osmanlı Kurumlarına İlişkin Belgeler | OMM 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÜMİT EKİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. FatmaKOÇAK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Osmanlı kurumlarına ilişkin belgelerde kullanılan terim ve kavramların öğrenilmesi |
Dersin İçeriği | Osmanlı kurumlarına ilişkin belgelerin türleri ve dili |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Belgelerdeki diplomatik dili analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Performans Görevi, |
2 | Osmanlı İmparatorluğu ile diğer devletler arasında yapılan yazışmaların özelliklerini karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
3 | Yazı karakterlerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
4 | Merkezden taşraya ve taşradan merkeze gönderilen yazıları tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim, | Sınav , Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Diplomatik ilmi | |
2 | Osmanlı diplomatiğinin doğuşu | |
3 | Fermanların özellikleri | |
4 | Arşivden örnek fermanlar okunması | |
5 | Beratların özellikleri | |
6 | Arşivden örnek beratlar okunması | |
7 | Vakfiyelerin özellikleri | |
8 | Arşivden örnek vakfiyeler okunması | |
9 | ARASINAV | |
10 | Şer’iye sicillerinin özellikleri | |
11 | Hüccet ve temessükler | |
12 | Arşivden örnek hüccet ve temessük okunması | |
13 | Arşivden örnek hüccet ve temessük okunması | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Mübahat Kütükoğlu, Osmanlı Belgelerinin Dili, İstanbul 1998. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | ||||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | ||||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | ||||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | ||||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | ||||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |