Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Osmanlılarda Yönetim ve Organizasyon (1300-1750) OMM 501 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ÜMİT EKİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Fatma KOÇAK
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Osmanlı Devleti´nde yönetim ve örgütlenmenin tanınması
Dersin İçeriği Osmanlı Devleti´nin yapısı, kurumları ve teşkilatı
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Osmanlı Devleti´nin örgütlenme biçimini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
2 Osmanlı kurumlarının kuruluşunu açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Performans Görevi,
3 Osmanlı merkez örgütlenmesinin yapısını tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
4 Osmanlı taşra örgütlenmesinin nasıl gerçekleştiğini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
5 Osmanlı yönetiminin temel niteliklerini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Osmanlı Devleti´nde Yönetim Organizasyonu ve Hanedan
2 Osmanlı Sisteminin Özü: Timar
3 Osmanlı Sarayı: Enderun ve Bîrun
4 Divan-ı Hümayun
5 Osmanlı Ordusu: Merkez Kuvvetleri
6 Osmanlı Ordusu: Taşra Kuvvetleri
7 Osmanlı Deniz Gücü (1300-1600)
8 Osmanlı Deniz Gücü (1600-1750)
9 ARASINAV
10 Osmanlı Bürokrasisi: Kalemiye
11 Osmanlı Maliye Teşkilatı
12 Osmanlı İlmiye Teşkilatı
13 Klasik Dönem Islahat Hareketleri
14 Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları [1] Halil İNALCIK, Osmanlı İmparatorluğu Klasik Çağ (1300-1600)
[2] Ö. L. BARKAN, ?Timar? İA, Cilt 12/1, sf. 286-333.
[3] İ.Hakkı UZUNÇARŞILI, Osmanlı Devleti?nin Saray Teşkilatı
[4] M. Ali ÜNAL, Osmanlı Müesseseleri Tarihi
[5] Abdülkadir ÖZCAN, Osmanlı Devleti ve Medeniyeti Tarihi, Cilt 1, Ed. E. İhsanoğlu
[6] İdris BOSTAN, Beylikten İmparatorluğa Osmanlı Denizciliği
[7]Daniel PANZAC, Yelkenli Gemilerin Altın Çağında Osmanlı Donanmasına İnsan Gücünün Sağlanması (1660-1850)
[8]Cornell FLEISCHER, Tarihçi Mustafa Âli: Bir Osmanlı Aydın ve Bürokratı 1541-1600
[9] Carter FINDLEY, Kalemiyeden Mülkiyeye
[10] İ.Hakkı UZUNÇARŞILI, Osmanlı Devleti?nin İlmiye Teşkilatı
[11] Mehmet ÖZ, Osmanlı?da Çözülme ve Gelenekçi Yorumları, İstanbul 1997.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma.
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma.
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma.
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma.
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma.
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma.
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme.
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma)
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma.
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 25 25
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,44
Dersin AKTS Kredisi 6