Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yakınçağ Tarihi Kaynakları YAK 502 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NECMETTİN ALKAN
Dersi Verenler Doç.Dr. SERKAN YAZİCİ,
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Yakınçağ dönemine ait basma ve yazma tarih kaynaklarını incelemek ve tahlil kabiliyetini geliştirmek
Dersin İçeriği Yakınçağa ait tarih kaynaklarından vakayinameler, sefaretnameler, ıslahatnameler, layihalar, gazete ve mecmualar, salnameler ve arşiv kaynakları tanıtılmaktadır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tarihin Yazılı kaynakları değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
2 Tarihi Arşiv Vesikalarına dayalı kaynaklarını değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
3 Yazılı kaynakların Kritiğini yapar Soru-Cevap, Anlatım, Ödev,
4 Arşiv Vesikalarının Kritiğini yapar Anlatım, Soru-Cevap, Ödev,
5 Süreli Yayınların Kritiğini yapar Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
6 Arşiv Belgelerinin mukayeselerini yapar Soru-Cevap, Anlatım, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 III. Selim dönemi tarih kaynakları
2 III. Selim dönemi layihaları
3 II. Mahmut dönemi tarih kaynakları
4 Tanzimat dönemi tarih kaynakları
5 Meşrutiyet dönemi tarih kaynakları
6 Islahatnameler
7 Sefaretnameler I
8 Sefaretnameler II
9 Ara Sınav
10 Osmanlı basın ve gazeteler I
11 Osmanlı basın ve gazeteler II
12 Salnameler
13 Arşiv kaynakları
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1- Franz Babinger, Osmanlı Tarih Yazarları ve Eserleri, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara.
2- Erhan Afyoncu, Tanzimat Öncesi Osmanlı Tarihi Araştırma Rehberi, Yeditepe Yayınları, İstanbul.
3- Bekir Kütükoğlu, “Vakayinüvis”, İslam Ansiklopedisi Cilt. 13, sayfa. 271-287, MEB Yayınları.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. X
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. X
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. X
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. X
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. X
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. X
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. X
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. X
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. X
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. X
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. X
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. X
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. X
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. X
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) X
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) X
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. X
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. X
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. X
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6