Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Atatürk İlkelerinin Tarihi Temelleri TCT 504 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri YOK
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SAFİYE KIRANLAR
Dersi Verenler Prof.Dr. HALUK SELVİ,
Dersin Yardımcıları YOK
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilerin Atatürk ilke ve inkılaplarının tarihi kökenlerini anlamasını sağlamak.
Dersin İçeriği Atatürk´ün ilke, inkılap, düşünce ve fikirlerinin tarihi temelleri.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Atatürk ilkeleri ile ilgili kaynakları listeler Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
2 Osmanlı devletinde yenilik hareketlerini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Atatürk ilkelerinin tarihi temellerini saptar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev,
4 Türkiye Cumhuriyetinin devlet yapısını değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
5 21. Yüzyılda Türklerin durumunu sorgular Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Sınav , Ödev,
6 Atatürkün Cumhuriyet ve barış anlayışının günümüze yansımaları hakkında tahminde bulunur Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Ödev,
7 Atatürk İlke ve İnkılaplarını kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
8 Cumhuriyetin değerini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kaynaklar ve ders içeriğinin tahlili
2 Osmanlı devletinde yenilik hareketleri
3 Osmanlı devletinde devletçilik ve Atatürkün devletçilik anlayışı
4 Halkçılığın tarihi temelleri
5 Cumhuriyetçiliğin tarihi temelleri
6 İnkılapçılığın tarihi temelleri
7 Milliyetçiliğin tarihi temelleri
8 Laikliğin tarihi temelleri
9 ARASINAV
10 Türkiye Cumhuriyeti devlet yapısı ve İnkılaplar
11 21. Yüzyılda Türkler
12 Atatürkün Cumhuriyet anlayışı
13 Atatürk ve Barış
14 Sonuç ve değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu Bernard Lewis, Modern Türkiyenin Doğuşu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. X
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. X
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. X
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. X
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. X
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. X
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. X
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. X
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. X
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. X
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. X
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. X
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. X
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. X
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. X
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. X
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. X
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. X
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. X
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. X
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. X
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) X
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) X
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) X
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. X
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. X
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. X
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. X
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. X
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6