Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Psikanaliz ve Din | FDP 602 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ABDULVAHİT İMAMOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrenciler, Psikanaliz ve Din dersinde; farklı çalışma alanlarını ve bilinçaltıyla ilgili alanları araştırmayı öğrenirler. |
Dersin İçeriği | Bu derste, başlangıcından günümüze din psikolojisi ve psikanalizm ilişkisi ve araştırmalarda karşılaşılan farklılıklar işlenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Psikanalizmle ilgili farklı kavramları algılar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Dersin temel kaynaklarını ifade eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Din Psikolojisi-psikanalizm ilişkisini derler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Dini tutum ve davranışlarla ilgili olarak psikanalistlerin yaklaşımlarını analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | İçedönüklük ve dışa dönüklüğü mukayese eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | C.G.Jungun din ve insan ilişkisine bakışı sentezler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
7 | Psikanalistlerin rüya ve insan ilişkisine bakışını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikanalizme genel bakış | |
2 | Bilinçaltı ve insan | |
3 | İd, ego ve superego kavramlarının tahlili | |
4 | S.Freud psikanalizminin genel hatları | |
5 | S.Freudun din ve insan ilişkisine bakışı | |
6 | C.G.Jungun kişilik psikolojisi | |
7 | İçedönüklük-dışadönüklük | |
8 | C.G.Jungun din ve insan ilişkisine bakışı | |
9 | C.G.Jungun din ve insan ilişkisine bakışı | |
10 | A.Adlerin aşağılık kompleksi görüşü | |
11 | E.Fromm ve psikanalizm | |
12 | Ahlak felsefesi ve psikanalizm | |
13 | Hümanist ahlak anlayışı ve insan | |
14 | Psikanalistlerin rüya ve insan ilişkisine bakışı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yavuz, K.(1987), Psikanalizde İlk Dini Gelişmelerin Değeri, Atatürk Üni. Yay., Erzurum. |
Ders Kaynakları | 1. Adler, A.(1985), İnsanı Tanıma Sanatı, Dergah Yayınları, İstanbul. 2. Köse, A.,(2000), Freud ve Din, İz Yayınları, İstanbul. 3. Jung,C.G.(1993),Din ve Psikoloji, İnsan Yayınları, İstanbul. 4. Kısa, C.(2005), C.G.Jungda Din ve Birleşme Süreci, İ.İlahiyat vakfı Yay., İzmir 5. Adler, A.,(2001), Psikolojik Aktivite, Say Yayınları, İstanbul. 6. Fromm, E.,(1994), Kendini Savunan İnsan, Say Yayınları, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
2 | Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
3 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
4 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | ||||||
5 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
7 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
8 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
9 | Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir. | ||||||
10 | Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir. | ||||||
11 | Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |