Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Turizmde Toplam Kalite Yönetimi | TRZ 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SAİD KINGIR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Serkan POLAT |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hizmet kalitesi ve uygulamalarına ilişkin öğrencilerin bilgilendirilmesi |
Dersin İçeriği | Bu derste; kalite kavramı, kalite yönetimi, toplam kalite yönetimi, ISO 9000 standartları, toplam kalite yönetimi uygulaması ve toplam kalite konuları turizm ve hizmet endüstrisi bağlamında yer almaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İşletme yönetimi alanındaki gelişmeleri açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Yönetimi alanındaki kavramsal gelişmeleri açıklayarak listeleyebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Uygarlığın gelişiminde kalite kavramının kökenleri ve felsefi arka planını sorgulayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | İşletmecilik alanında kalite kavramının önemini sorgulayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Kalite ile ilgili gelişmeleri açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Kalitenin unsurlarını ve araçlarını sınıflandırabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
7 | Kalite ödüllerini tanımlar ve bu ödüllerde dikkate alınan kriterlere göre bir işletmeyi denetleyebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
8 | ISO kalite standartlarının ayrımını yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
9 | ISO kalite standartlarının uygulama sürecini anlatabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
10 | Bir işletmenin kalite standardizasyonu için takvim yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim yaklaşımının evrimi | |
2 | Kalite düşüncesinin arka planı | |
3 | Kalite kavramının doğuşu ve içeriği | |
4 | Toplam kalite yönetimi yaklaşımı | |
5 | Toplam kalite yönetimi yaklaşımı | |
6 | Toplam kalite yönetiminin araçları | |
7 | Toplam kalite yönetimi uygulamaları | |
8 | Toplam kalite yönetimi ve işletme performansı | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Sektörel uygulamaların incelenmesi ve yorumlanması | |
11 | Sektörel uygulamaların incelenmesi ve yorumlanması | |
12 | Sektörel uygulamaların incelenmesi ve yorumlanması | |
13 | Sektörel uygulamaların incelenmesi ve yorumlanması | |
14 | Sektörel uygulamaların incelenmesi ve yorumlanması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Toplam Kalite Yönetimi / Dr. Muhsin Halis Roma Yayıncılık www.sciencedirect.com / Konuyla İlgili Makaleler |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Turizm alanında lisans düzeyindeki yeterliliklerine dayalı olarak turizm işletmeciliği alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve turizm işletmeciliğinin disiplinler arası yapısı bağlamında farklı disiplinlerin bakışı ile sektörü değerlendirebilir. | X | |||||
2 | Turizm işletmeciliği alanındaki bir probleme ilişkin çalışma yaparken sektörün hem sosyo-ekonomik etkilerini hem de işletmecilikle ilgili sorunlarını birbirleri ile etkileşim içerisinde ayrı ayrı analiz eder. | X | |||||
3 | Turizm işletmeciliği alanında daha önce ortaya koyulmamış belli konularda bilgi üretmek adına birincil veri kaynaklarına yönelik çalışma yapar. | X | |||||
4 | Turizm işletmeciliği alanında ortaya çıkan güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | X | |||||
5 | Turizm işletmeciliği alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, sonuçları değerlendirir ve alanına ilişkin projelerde, proje yürütücüsü veya katılımcısı olarak görev alır. | X | |||||
6 | Turizm işletmeciliği alanında belli konularda strateji ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir; işletmenin görev aldığı alanlara ilişkin vizyon, amaç ve hedefleri belirler. | X | |||||
7 | Turizm işletmeciliği alanında edindiği bilgi ve becerilere eleştirel bir gözle yaklaşır, sorgular ve sorunların tespiti, analizi ve çözümünde analitik yaklaşımı uygulayarak çok yönlü araştırma gerçekleştirir. | X | |||||
8 | Turizm işletmelerinde görev aldığı alanla ilgili olarak sürekli kendini yeniler ve geliştirir. | X | |||||
9 | Veri toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | X | |||||
10 | En az bir yabancı dilde turizm literatürünü takip etme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
11 | Turizm işletmelerinin departmanları ile ilgili gelişmelerde paylaşıma açıktır ve bilgilerini paylaşır. | X | |||||
12 | Turizm işletmelerinde kullanılan bilgi teknolojileri hakkında bilgi sahibidir ve bu teknolojileri kullanır. | X | |||||
13 | Turizm işletmeciliği alanındaki ortaya koyulmuş mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | |||||
14 | Turizm işletmeciliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |