Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Turizmde Toplam Kalite Yönetimi TRZ 519 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri YOK
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SAİD KINGIR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Serkan POLAT
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Hizmet kalitesi ve uygulamalarına ilişkin öğrencilerin bilgilendirilmesi
Dersin İçeriği Bu derste; kalite kavramı, kalite yönetimi, toplam kalite yönetimi, ISO 9000 standartları, toplam kalite yönetimi uygulaması ve toplam kalite konuları turizm ve hizmet endüstrisi bağlamında yer almaktadır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İşletme yönetimi alanındaki gelişmeleri açıklayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
2 Yönetimi alanındaki kavramsal gelişmeleri açıklayarak listeleyebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
3 Uygarlığın gelişiminde kalite kavramının kökenleri ve felsefi arka planını sorgulayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
4 İşletmecilik alanında kalite kavramının önemini sorgulayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
5 Kalite ile ilgili gelişmeleri açıklayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
6 Kalitenin unsurlarını ve araçlarını sınıflandırabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
7 Kalite ödüllerini tanımlar ve bu ödüllerde dikkate alınan kriterlere göre bir işletmeyi denetleyebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
8 ISO kalite standartlarının ayrımını yorumlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
9 ISO kalite standartlarının uygulama sürecini anlatabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
10 Bir işletmenin kalite standardizasyonu için takvim yapabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yönetim yaklaşımının evrimi
2 Kalite düşüncesinin arka planı
3 Kalite kavramının doğuşu ve içeriği
4 Toplam kalite yönetimi yaklaşımı
5 Toplam kalite yönetimi yaklaşımı
6 Toplam kalite yönetiminin araçları
7 Toplam kalite yönetimi uygulamaları
8 Toplam kalite yönetimi ve işletme performansı
9 ARA SINAV
10 Sektörel uygulamaların incelenmesi ve yorumlanması
11 Sektörel uygulamaların incelenmesi ve yorumlanması
12 Sektörel uygulamaların incelenmesi ve yorumlanması
13 Sektörel uygulamaların incelenmesi ve yorumlanması
14 Sektörel uygulamaların incelenmesi ve yorumlanması
Kaynaklar
Ders Notu Toplam Kalite Yönetimi / Dr. Muhsin Halis Roma Yayıncılık www.sciencedirect.com / Konuyla İlgili Makaleler
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Turizm alanında lisans düzeyindeki yeterliliklerine dayalı olarak turizm işletmeciliği alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve turizm işletmeciliğinin disiplinler arası yapısı bağlamında farklı disiplinlerin bakışı ile sektörü değerlendirebilir. X
2 Turizm işletmeciliği alanındaki bir probleme ilişkin çalışma yaparken sektörün hem sosyo-ekonomik etkilerini hem de işletmecilikle ilgili sorunlarını birbirleri ile etkileşim içerisinde ayrı ayrı analiz eder. X
3 Turizm işletmeciliği alanında daha önce ortaya koyulmamış belli konularda bilgi üretmek adına birincil veri kaynaklarına yönelik çalışma yapar. X
4 Turizm işletmeciliği alanında ortaya çıkan güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. X
5 Turizm işletmeciliği alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, sonuçları değerlendirir ve alanına ilişkin projelerde, proje yürütücüsü veya katılımcısı olarak görev alır. X
6 Turizm işletmeciliği alanında belli konularda strateji ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir; işletmenin görev aldığı alanlara ilişkin vizyon, amaç ve hedefleri belirler. X
7 Turizm işletmeciliği alanında edindiği bilgi ve becerilere eleştirel bir gözle yaklaşır, sorgular ve sorunların tespiti, analizi ve çözümünde analitik yaklaşımı uygulayarak çok yönlü araştırma gerçekleştirir. X
8 Turizm işletmelerinde görev aldığı alanla ilgili olarak sürekli kendini yeniler ve geliştirir. X
9 Veri toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. X
10 En az bir yabancı dilde turizm literatürünü takip etme yeteneğine sahiptir. X
11 Turizm işletmelerinin departmanları ile ilgili gelişmelerde paylaşıma açıktır ve bilgilerini paylaşır. X
12 Turizm işletmelerinde kullanılan bilgi teknolojileri hakkında bilgi sahibidir ve bu teknolojileri kullanır. X
13 Turizm işletmeciliği alanındaki ortaya koyulmuş mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. X
14 Turizm işletmeciliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 15
1. Performans Görevi (Seminer) 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Seminer) 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 160
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,4
Dersin AKTS Kredisi 6