Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiye Balık Faunası | BIY 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SELMA HELLİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Üç tarafı denizlerde çevrili olan Türkiye 177.715 km uzunluğunda akarsu, 203.350 hektar büyüklüğünde 64 adet göl, 149.513 hektar alanlı baraj gölü, 300den fazla gölet ve yaklaşık 2500 hektar dalyan ile su ürünleri üretiminde önemli bir potansiyele sahiptir. %1820 oranında protein içeren balıklar, birçok ulusun ekonomisinde önemli rol oynar. Denizlerimizden ve tatlısu kaynaklarımızdan elde edilen su ürünleri miktarını artırabilmek için biyolojik zenginliklerimizin, özellikle balık faunasının bilinmesi gereklidir. |
Dersin İçeriği | Sistematik nedir? Sistematiğe neden ihtiyaç duyulmuştur? Biyolojik zenginliklerimiz ve balıkların önemi, balık sistematiğinde kullanılan bazı terim ve kavramlar, balık numunelerinin yakalanması, sistematik araştırmalar için incelenmeye hazırlanması, ülkemiz denizlerinde ve içsularında yaşayan balıkların teşhis edilmesi, tayin anahtarı oluşturulması ve kullanımı. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Taksonomi ve sistematik | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
2 | Sistematiğin genel ve özel amaçları | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
3 | Ülkemiz biyolojik zenginlikleri içinde balıkların yeri ve önemi | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
4 | Balıkların yakalanması ve müze materyali haline getirilmesi | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
5 | Türkiye tatlısu balık faunası | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
6 | Türkiye deniz balıkları | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
7 | Balık taksonomisinde kullanılan morfolojik karakterler | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
8 | Balık taksonomisinde kullanılan anatomik karakterler | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
9 | Sınav | Anlatım, | Sınav , |
10 | Cyprinidae familyasına ait numunelerin teşhis edilmesi | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
11 | Percidae familyasına ait numunelerin teşhis edilmesi | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
12 | Mugilidae familyasına ait numunelerin teşhis edilmesi | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
13 | Gobiidae familyasına ait numunelerin teşhis edilmesi | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
14 | Türkiye içsularında ve denizlerinde yaşayan endemik balık türleri | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
15 | Genel tekrar | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Taksonomi ve sistematik | |
2 | Sistematiğin genel ve özel amaçları | |
3 | Ülkemiz biyolojik zenginlikleri içinde balıkların yeri ve önemi | |
4 | Balıkların yakalanması ve müze materyali haline getirilmesi | |
5 | Türkiye tatlısu balık faunası | |
6 | Türkiye deniz balıkları | |
7 | Balık taksonomisinde kullanılan morfolojik karakterler | |
8 | Balık taksonomisinde kullanılan anatomik karakterler | |
9 | Cyprinidae familyasına ait numunelerin teşhis edilmesi | |
10 | Percidae familyasına ait numunelerin teşhis edilmesi | |
11 | Mugilidae familyasına ait numunelerin teşhis edilmesi | |
12 | Gobiidae familyasına ait numunelerin teşhis edilmesi | |
13 | Türkiye içsularında ve denizlerinde yaşayan endemik balık türleri | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1) Kuru, M. 1980. Türkiye Tatlısu Balıkları Katoloğu, Hacettepe Üniversitesi Fen Fakültesi Yayınları Yardımcı Ders Kitapları Dizisi, Seri: 12, Bölüm: 1, Sayı: 1, Hacettepe Üniversitesi Fen Fakültesi Basımevi, Beytepe, 73 s. 2) Mater, S. Kaya, M. ve Bilecenoğlu, M. 2002. Türkiye Deniz Balıkları Atlası, Ege Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi Yayınları No: 68, Yardımcı Ders Kitapları Dizini No: 11, Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova-İzmir, 72 s. |
Ders Kaynakları | 3) Kuru, M. 2004. Türkiye İçsu Balıklarının Son Sistematik Durumu, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 24, Sayı: 3, 121. 4) Turan, C. 2007. Türkiye Kemikli Deniz Balıkları Atlası ve Sistematiği, Nobel Kitabevi, 549 s. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 6 | 2 | 12 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |