Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Fransız İhtilali ve Aydınlanma Felsefesi TAR 484 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. EBUBEKİR SOFUOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Fransız İhtilâli ve Aydınlanma Dönemini ortaya koyar.
Dersin İçeriği Fransız İhtilâli ve Aydınlanma Dönemini, bunları doğuran şartları ve sonuçlarını içerir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Fransız İhtilâli Öncesi sosyal-siyasal-düşünsel durumu ortaya koyar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Fransız İhtilâlini doğuran sosyal-siyasal-düşünsel süreci ortaya koyar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Fransız İhtilâlinin sebep olduğu aydınlanma felsefesini ortaya koyar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Fransız İhtilâli ve aydınlanma Felsefesini doğuran sosyal-siyasal-düşünsel sürecin Dünya tarihi açısından sonuçlarını ortaya koyar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Fransız İhtilâli ve aydınlanma Felsefesini doğuran sosyal-siyasal-düşünsel sürecin Dünya tarihi açısından sonuçlarını ortaya koyar. Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Fransız İhtilâli Öncesi sosyal-siyasal-düşünsel durum 1
2 Fransız İhtilâli Öncesi sosyal-siyasal-düşünsel durum 2.
3 Fransız İhtilâli Öncesi sosyal-siyasal-düşünsel durum 3.
4 Fransız İhtilâlinin sebep olduğu aydınlanma felsefesin 1.
5 Fransız İhtilâlinin sebep olduğu aydınlanma felsefesi 2.
6 Fransız İhtilâlinin sebep olduğu aydınlanma felsefesi 3.
7 Fransız İhtilâli ve aydınlanma Felsefesini doğuran sosyal-siyasal-düşünsel sürecin Dünya tarihi açısından sonuçları.
8 Fransız İhtilâli ve aydınlanma Felsefesini doğuran sosyal-siyasal-düşünsel sürecin Türk tarihini etkileyen düşünsel sonuçları 1.
9 ARASINAV
10 Fransız İhtilâli ve aydınlanma Felsefesini doğuran sosyal-siyasal-düşünsel sürecin Türk tarihini etkileyen düşünsel sonuçları 2.
11 Fransız İhtilâli ve aydınlanma Felsefesini doğuran sosyal-siyasal-düşünsel sürecin Türk tarihini etkileyen sosyal sonuçları.
12 Fransız İhtilâli ve aydınlanma Felsefesini doğuran sosyal-siyasal-düşünsel sürecin Türk tarihini etkileyen kültürel sonuçları 1.
13 Fransız İhtilâli ve aydınlanma Felsefesini doğuran sosyal-siyasal-düşünsel sürecin Türk tarihini etkileyen kültürel sonuçları 2.
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Toktamış Ateş, Siyasal Tarih I, İstanbul: 1982.
Fahir Armaoğlu, Siyasi Tarih (1789-1960), Ankara: 1975.
A Aulard, Fransa İnkılâbının Siyasi Tarihi, 3 cilt, (Çeviren: Nazım Poray), Ankara:1987.
Pierre Gaxotte, Fransız İhtilâli Tarihi, (Çeviren: Semih Tiryakioğlu), İstanbul:
1969.
Eric J.Hobsbawm, Devrİm Çağı: 1789-1848, (Çevirenler: Jülide Ergüder-Alaeddin Şenel), Ankara: 1989.
Yücel Özkaya, "Fransız İhtilâli ve Avrupa (1789-1815)" Avrupa Tarihi, (Editör:
Mehmet Kayıran), Eskişehir: 1991.
Murat Sarıca, 100 Soruda Fransız İhtilâli, İstanbul: 1981.
Server Tanilli, Dünyayı Değiştiren On Yıl: Fransız Devrimi Üstüne (1789-1799),
İstanbul: 1990.
Musa Çadırcı, "İngiltere´de Demokrasi Hareketleri ve Aydınlanma Çağı", Avrupa
Tarihi, Eskişehir, 1991.
Rifat Uçarol, Siyasi Tarih (1789-1994), İstanbul: 1995.
Coşkun Üçok, Siyasal Tarih (1789-1950), Ankara: 1967.
Kemal Aytaç, Avrupa Eğitim Tarihi, Ankara, 1980.
Macit Gökberk, Felsefe Tarihi, İstanbul, 1985.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5