Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Siyasal Hayatı | SOS 320 | 6 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BÜNYAMİN BEZCİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Osmanlı modernleşmesi sonrası Türk Siyasal Hayatındaki önemli olayları, aktörleri ve tarihsel değişim süreçlerini incelemektir. Derste öğrencilere Türk siyasal hayatındaki değişim süreçlerini analiz etme becerisi ve güncel sorunları tarihsel perspektifte çözümleme yeteneği kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Derste Osmanlı modernleşmesi ile Cumhuriyet Türkiye´si arasındaki süreklilikler ve değişim süreçleri ele alınacaktır. Cumhuriyetin kurucu iradesinin oluşumu ve demokratik demokratik dönüşümleri analiz edilecektir. Darbelere rağmen gelişen demokratik süreç analiz edilerek Türk siyasallığını oluşturan taraflar irdelenecektir. Türkiye´de siyasetin modernite sonrası siyasal sorunlarla baş edebilme kapasitesi çözümlenerek günümüz siyasal sorunlarının çözümüne ışık tutulacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk siyasal hayatını dönemlere ayırarak inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Türk Siyasi Hayatındaki değişimleri tarihsel arka planını ile birlikte yorumlar. | Rol Oynama, Anlatım, | |
3 | Siyasi hayatın sorunlarına ve olgularına eleştirel bir tarzda yaklaşır ve genel kanaatleri sorgular. | Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
4 | Demokrasinin ve sivil toplumun Türk Siyasi Hayatındaki yerini ve önemini kavrar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Türk Siyasi Hayatında yaşanan olayları tanımlar ve tasvir eder. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
6 | Türk siyasal hayatındaki güncel sorunların nedenlerini sorgular. | Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Osmanlı Modernleşmesi: 1839-1876 | |
2 | Geleneksel- Modernite İkileminde II. Abdülhamit Dönemi: 1876-1909 | |
3 | 1908 Devrimi ve İttihat ve Terakki: 1908- 1914 | |
4 | I. Dünya Savaşı: 1914-1922 | |
5 | Cumhuriyetin Kurucu İradesinin Oluşumu: 1923-1936 | |
6 | Tek Parti Döneminde Muhalefet: 1922- 1942 | |
7 | II. Dünya Savaşı ve Yeniden Kurulan Dünya Düzeninde Türkiye: 1936- 1950 | |
8 | Türkiye´de Demokrasinin Kuruluşu ve Demokrat Parti: 1950-1960 | |
9 | II. Cumhuriyetin Kurucu İradesinin Oluşumu ve Siyasetin Parçalanması: 1960- 1971 | |
10 | Soğuk Savaşın Cephe Ülkesi Türkiye´de Siyasi Kaos ve 1980 Darbesi: 1971- 1983 | |
11 | Neoliberalizm, Özal ve ANAP Dönemi: 1983- 1993 | |
12 | Postmodern Kimlik Tartışmaları, Ekonomik Kriz ve İslamcılığın Yükselişi: 1993- 1997 | |
13 | 28 Şubat Darbesi, Kemalist Nostalji ve Ekonomik Çöküş: 1997- 2001 | |
14 | AK Parti Sonrası Siyasal Dönüşüm |
Kaynaklar | ||
---|---|---|
Ders Notu | ||
Ders Kaynakları |
|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 0 | 5 | 0 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |