Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Halkla İlişkiler | SOS 212 | 4 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NESRİN AKINCI ÇÖTOK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. NESRİN AKINCI ÇÖTOK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı iletişim ve toplum ilişkisini incelemek, değerlendirmek, kitle iletişim sürecinin ve günümüz medyasının toplumsal yaşantı üzerindeki etkilerini değerlendirilmektir. Ayrıca küreselleşme ve yeni iletişim teknolojilerine dair son tartışmalar çerçevesinde geleneksel ve yeni medyanın kontrolü ve sahipliği ile birlikte medyanın içeriğine ilişkin teorik yaklaşımları irdelemek, iletişim ve halkla ilişkiler yaklaşımlarını analiz etmektir. |
Dersin İçeriği | İletişim kuramları, yaklaşımlar, iletişim ve toplum ilişkisi, iletişimin toplumsal yaşantı üzerindeki etkileri, medyanın içeriğine ilişkin teorik yaklaşımlar, iletişim becerileri, iletişimde dil problemi, iletişim engelleri, halkla ilişkilerde temel yaklaşımlar, halkla ilişkilerde yeni yönelimler, halkla ilişkiler alanı ve toplumbilim ilişkisi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İletişim toplum ilişkisini tanıyabilmeyi sağlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Toplum hayatında günümüzde ortaya çıkan değişimlerin tarihsel arka planının bilincinde olabilmei sağlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | İletişim sürecinin siyasi, ekonomik ve toplumsal yapılarla olan ilişkilerini çözümler | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Teori pratik ilişkisini ayırt eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Temel iletişim sosyolojisi kavramları ile düşünebilme ve kavramları birbirleriyle ilişkilendirir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | İletişimin temel insan haklarından olduğu bilincini kavrar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
7 | Eleştirel bir tarzda iletişim teorilerinin gerçekleşmesinin sosyolojik temellerini, farklı yaklaşımların ve düşüncelerin ışığında değerlendirebilme ve sorgulayabilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim ve iletişim sürecinin unsurları, işleyişi, toplumdaki yeri, önemi | |
2 | İletişim araştırmaları, akademik birimlerin tarihçesi | |
3 | İletişim kuramları,otoriter, liberal kuram | |
4 | Toplumsal sorumluluk kuramı, sosyalist kuram | |
5 | Gelişmeci, çoğulcu kuram | |
6 | Kitle iletişim kuram ve yöntemlerinin sorgulanması, değerlendirilmesi, eleştirisi | |
7 | Toplum ve iletişim, kitle iletişimin kültür ve topluma etkileri | |
8 | Uluslar arası iletişim | |
9 | ARASINAV | |
10 | İletişimin kullanımları ve türleri, planlı iletişim, haber medyası | |
11 | Kitle iletişimi ve enformasyon toplumu ilişkisi | |
12 | Kitle iletişimi ve etik, hürriyet, demokrasi, küreselleşme | |
13 | Dünyada ve Türkiyede televizyon | |
14 | İletişim teknolojisi, iletişim teknolojisinin toplumsal amaçlarla kullanımı, gelecekteki gelişmeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | İletişim Sosyolojisine Başlangıç, Hayati Tüfekçioğlu,Der Yayınevi, İst.1997 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |