Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Demokrasi Kültürü SOS 211 3 2 + 0 2 6
Ön Koşul Dersleri

Sosyolojinin temel kavramlarını kavramayı sağlayan dersler.

Önerilen Seçmeli Dersler

Hukuk felsefesi dersi.

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. OSMAN ÖZKUL
Dersi Verenler Doç.Dr. OSMAN ÖZKUL,
Dersin Yardımcıları

yok

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İnsan Hakları düşüncesinin tarihsel gelişimini ve demokrasin bu gelişimdeki yerini belirlemek. 

Dersin İçeriği

İnsan Haklarına ilişkin yetkili organlarca yayınlanmış eserler üzerinden hakların niteliğinin incelenmesi.

İnsan hakları ile demokrasi ilişkisini incelemek.

Türkiyede demokrasi kültürünün gelişmesi için yapılması gerekenleri tartışmak.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hak, adalet, özgürlük, hukuk , demokrasi kavramları tanımlar. Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 İnsan hakları konusunda ulusal ve uluslar arası metinleri açıklar. Beyin Fırtınası, Anlatım,
3 İnsan haklarının tarihsel gelişimini açıklar. Anlatım, Beyin Fırtınası,
4 Bireysel ve toplumsal hakların önemini tartışır Beyin Fırtınası, Anlatım,
5 Demokrasinin yerleştirilmesi ve geliştirilmesiyle ilgili değerlendirmeler yapar. Anlatım, Beyin Fırtınası,
6 Haklar, özgürlükler ve sorumlulukların niteliği ve birbirleriyle ilişkilerini tartışır. Anlatım, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hak ve Hukuk Kavramları
2 Hak ve Adalet Kavramları
3 Hukuk Devleti Kavramı
4 Demokrasi Kavramı
5 Demokrasi Kültürü
6 Hak Arama Yolları
7 Bireysel Özgürlükler
8 Temel Sosyal Haklar
9 ARA SINAV
10 Din ve Düşünce Özgürlüğü
11 Kıyafet ve Davranış Özgürlüğü
12 Eğitim Özgürlüğü
13 Eylem ve Gösteri Özgürlüğü
14 İletişim ve Basın Özgürlüğü
Kaynaklar
Ders Notu

İnsan Hakları Mevzuatı, Seçkin Yay. Ankara 2007

Osman Özkul, "Demoratik Hakların Gelişesinde, Sivil Toplum Düşüncesinin Rolü", Hak-İş dergisi, 2017.

Ders Kaynakları

Anıl Çeçen, “İnsan Hakları” Gündoğan Yay. İst. 2000
J. Galtung, “İnsan Hakları”, Metis Yay. İst. 1999
İonna Kuçuradi, “İnsan Haklarının Felsefi Temelleri Uluslararası Semineri” Tfk Yay. Ankara 1996

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 20
1. Sözlü Sınav 20
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sözlü Sınav 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ödev 1 10 10
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 144
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,76
Dersin AKTS Kredisi 6