Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Medeniyet ve Toplum | SOS 305 | 5 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET TAYFUN AMMAN |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. ALİ ÖZTÜRK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, kültür ve medeniyet kavramlarını analiz etme; dünya tarihini inşa eden başlıca medeniyetler hakkında bilgi edinme; özellikle günümüz Türkiye’sini anlamak ve anlamlandırmak amacıyla Batı medeniyeti ve İslam medeniyetinin gelişme süreçlerini ve başlıca özelliklerini değerlendirebilme bilgi ve becerilerini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Kültür ve medeniyet kavramları, medeniyet eksenli teorik tartışmalar, Dünya medeniyetleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Medeniyet kavramını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Medeniyet felsefesini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Medeniyet ve toplum ilişkisini keşfeder | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Medeniyetler arası ilişkilerin önemini kavrar | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Medeniyetin ve şehir ilişisini öğrenir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
6 | Medeniyetleri hazırlayan fikri ve kültürel değerlere eğilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kültür ve medeniyet kavramlarının önemi | |
2 | Kültürün ve ilgili kavramların tanımları | |
3 | Medeniyet kavramının tarihsel seyri | |
4 | Medeniyet yaklaşımları (İbn Haldun, S. Freud, N. Elias, A. Toynbee, S. Huntington) | |
5 | F. Braudel'in medeniyet analizi | |
6 | İslam medeniyetinin tarihsel gelişimi | |
7 | İslam medeniyetinin ahlak tasavvuru | |
8 | Batı medeniyetinin tarihsel süreçleri | |
9 | Batı medeniyetinde makro toplumsal dönüşümler | |
10 | Türkiye'de modernleşme süreci, medeniyet kırılması ve günümüze yansımaları | |
11 | Hint medeniyeti | |
12 | Çin medeniyeti | |
13 | Japon medeniyeti | |
14 | Küreselleşme sürecinde dünya, medeniyet merkezli sorunlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | BRAUDEL, F., Uygarlıkların Grameri, (Çev. M.A. Kılıçbay),İmge Kitabevi Yay., Ankara, 2014 MERİÇ, C., Umrandan Uygarlığa, Ötüken Yay., İstanbul, 1979. ÇAKIR, C., (Haz.), Osmanlı Medeniyeti,, Klasik Yay., İstanbul, 2005. MORIN, E., Avrupa’yı Düşünmek, (Çev. Ş. Tekeli), Afa Yay., İstanbul, 2005. AKTÜRK, Ş., Türkiye’nin Kimlikleri, Etkileşim Yay., İstanbul, 2013. GÜDER, S., ÇOLAK, Y., (Ed.), Medeniyet Tartışmaları, Yüceltme ve Reddiye Arasında ‘Medeniyet’i Anlamak Sempozyumu Bildirileri, İstanbul, 2013. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 15 |
3. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |