Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Matematik Programlama MAT 355 5 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri

Soyut Matematik, Lineer Cebir I, II, Analiz I, II ve Sayısal Analiz derslerinin alınmış olması tavsiye edilir.

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi EMRE KİŞİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Matematik Bölümü Araştırma Görevlileri

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Matlab paket programı kullanarak matematiksel problemlere çözümler elde etmektir.

Dersin İçeriği

Paket program ortamı ve özel komutları, Karşılaştırma ve döngü yapıları, Yaklaşık hesaplamalar, Grafik çizme.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Program yapma aşamalarını öğrenir, paket program ortamını tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar,
2 Veri tiplerini ayırt ederek değişken oluşturur, veri giriş çıkış komutlarını kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar,
3 Karşılaştırma komutlarını kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
4 For döngüsü gereken durumları bilir, döngü oluşturur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
5 Özel sayılar oluşturan program yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem,
6 Diziler kullanarak sayısal analizden bazı problemleri çözer. Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap,
7 "while" döngüsü gereken durumları bilir, döngü oluşturur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
8 Daha önceden yazılmış bir programın ekran çıktısını oluşturur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar,
9 Matris problemleri çözer. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
10 Başka bir programda kullanmak üzere fonksiyon oluşturur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
11 Lineer Cebir ile alakalı problemleri çözer. Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
12 Limit, türev ve integral hesaplar. Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun,
13 Grafik çizme ortamını tanır ve basit grafikleri çizer. Anlatım, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
14 İki ve üç boyutlu grafikler çizer. Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Programlama aşamaları, paket program program ortamı
2 Veri giriş çıkış komutları, değişken tanımlama ve değer atama, paket programa ait bazı deyimler
3 Aritmetik ve mantıksal operatörler, karşılaştırma komutları
4 Döngü yapıları (for döngüsü)
5 Sayılar teorisinden bazı problemler
6 Diziler, sayısal analizden bazı problemler
7 Döngü yapıları (while döngüsü)
8 Sayılar teorisi ve sayısal analiz problemleri (devam)
9 Diziler ve çok boyutlu dizilerde işlemler
10 Fonksiyon hazırlayıp kullanma
11 Bazı lineer cebir problemlerinin çözümleri
12 Bir fonksiyonun limit, türev ve integralini bulma
13 Basit grafik çizimi
14 İki ve üç boyutlu grafik çizimleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. VATANSEVER Fahri, Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Ankara-2002.
2. ÇELİK Basri, MAPLE ve MAPLE ile MATEMATİK, Ankara 2004.
3. ARİFOĞLU UĞUR, MATLAB 7.04 Simulink ve Mühendislik Uygulamaları, Alfa Yayınevi, İstanbul 2005.
4. DAL Deniz, Matlab ile Programlama, Ekin Yayınevi, Bursa 2011.
5. DEVECİ KARAKOÇ İpek, MATLAB ve İstatistiksel Veri Analizi, Nobel Yayınevi, Ankara 2010.
6. UYSAL Mithat, MATLAB ile Matematiksel Uygulamalar ve Mühendislik Uygulamaları, Beta Yayınevi, İstanbul 2004.
7. ÇELİK Basri, MAPLE ve MAPLE ile Matematik, Nobel Yayınevi, Ankara 2004.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur.
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. X
2 Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. X
3 Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. X
4 Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. X
5 Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. X
6 Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. X
7 Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. X
8 Soyut düşünme yeteneğini kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
3. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 3 5 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 109
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,36
Dersin AKTS Kredisi 4