Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Din Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar FDE 502 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN
Dersi Verenler Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN,
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Kübra CEVHERLİ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Küreşelleşen dünyada farklı din eğitimi yaklaşımları ve uygulamaları konusunda öğrencileri bilgilendirmeyi ve değerlendirmesini hedeflemektedir.

Dersin İçeriği

Modern okul yapılanması sürecinde din eğitiminin dünyada tarihsel olarak gelişimi, din öğretiminde yeni yaklaşımı gerektiren nedenler, farklı batı ülkelerinde din öğretiminde değişim, modern din eğitimi yaklaşımları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Modern okullarda din öğretimini tarihsel gelişimini ifade eder Anlatım,
2 Din eğitimi biliminde yeni yaklaşımı gerektiren sebepleri çözümler Anlatım, Beyin Fırtınası,
3 Çağdaş din eğitimi yaklaşımlarını farklı ülke uygulamalarını değerlendirir Anlatım, Tartışma,
4 İnsan hakları din eğitimi ilişkisini açıklar Anlatım, Soru-Cevap,
5 Modern dünyada din eğitiminin geleceği hakkında tahminde bulunur Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Bazı Avrupa ülkelerindeki din eğitimini karşılatırır Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Okullarda din eğitiminin gelişimine tarihsel bakış
2 Modern dünyada okullarda din eğitiminde değişimin nedenleri
3 Modern dünyada okullarda din eğitiminde değişimin nedenleri
4 İngilterede okullarda din eğitimi
5 Almanyada okullarda din eğitimi
6 Din eğitimi ve biliminde yeni yaklaşımın nedenleri
7 Dialologikal din eğitimi yaklaşımı
8 Ara sınav
9 Fenemolojik yaklaşım
10 Yorumlayıcı yaklaşım
11 Avrupa Birliği ve din eğitimi
12 İnsan hakları, hoşgörü ve din eğitimi
13 Modern dünyada din eğitiminin geleceği
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Komisyon (MEB), Din Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar Uluslar arası Sempozyumu, Anakara, MEB Yayınları, 2003.

Ders Kaynakları

[1] R. Kaymakcan, Günümüz İngilteresinde Din Eğitimi, DEM Yayınları, İstanbul, 2004.
[2] M. Grimmet, Pedagogies of Religious Education, Essex, McCrimmon Publishing, 2000.
[3] C. Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, Ankara, Pegema Yayıncılık, 2001.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. X
2 Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. X
3 Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. X
4 Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. X
5 Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. X
6 Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. X
7 Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. X
8 Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. X
9 Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 20 20
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 143
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,72
Dersin AKTS Kredisi 6