Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yetişkinler Din Eğitimi FDE 508 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ABDURRAHMAN HENDEK
Dersi Verenler Doç.Dr. ABDURRAHMAN HENDEK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin yetişkinlikle ilgili kavramlar ve yetişkinler din eğitimi konusunda bilgilendirmek ve hayat boyu öğrenmenin önemini kavratmaktır

Dersin İçeriği

Yetişkinler eğitimine giriş, Yetişkinliğin aşamaları, Günümüzde yetişkinler eğitimine verilen önemin artma nedenleri, Eğitim açısından yetişkinlik döneminin özellikleri, Dini-psikolojik açıdan yetişkinlik dönemi özellikleri, Türkiyede yetişkinler din eğitiminin tarihçesi, Yetişkinler din eğitimi alanları.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yetişkinler eğitimine artan ilginin sebeplerini ifade eder Anlatım, Soru-Cevap,
2 Yetişkinler eğitim ve din eğitiminin özelliklerini özetler Anlatım, Soru-Cevap,
3 Yetişkinler din eğitimi uygulama alanlarını açıklar Soru-Cevap,
4 Diyanet ve dini grupların yetişkin din eğitimindeki yerini karşılatırır Beyin Fırtınası, Anlatım,
5 Diyanet tarafından verilen yetişkin din eğitimine değer biçer Anlatım,
6 Etkili yetişkin din eğitimini modeli önerir Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yetişkinler eğitimine giriş
2 Yetişkinliğin aşamaları
3 Günümüzde yetişkinler eğitimine verilen önemin artma nedenleri
4 Eğitim açısından yetişkinlik döneminin özellikleri
5 Dini-psikolojik açıdan yetişkinlik dönemi özellikleri
6 Yetişkinler din eğitiminin temel prensipleri
7 Türkiyede yetişkinler din eğitiminin tarihçesi
8 Ara sınav
9 Diyanet İşleri Başkanlığı
10 Yetişkinler din eğitimi alanları
11 Camilerde din eğitimi
12 Kuran Kursları ve yetişkinler din eğitimi
13 Dini cemaatler ve yetişkinler din eğitimi
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

M. Köylü, Yetişkin Din Eğitiminin Teorik Temeller, Samsun, Etüt Yayınları, 2000.

Ders Kaynakları

[2] R.E. Wickett, Models of Adult Religious Education Practice, Birmingham, Alabama, Religious Education Press,1991.

[3] A. Onay, Türkiyenin Cami Profili, İstanbul, Dem Yayınları, 2008.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. X
2 Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir.
3 Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. X
4 Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
5 Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir.
6 Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir.
7 Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. X
8 Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. X
9 Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6