Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitim Yönetiminde Veri Analizi ve Bilgisayar Uyg. EYD 520 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. OSMAN TİTREK
Dersi Verenler Prof.Dr. OSMAN TİTREK,
Dersin Yardımcıları

Dr. Gözde Sezen Gültekin

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Araştırma teknikleri ve nasıl analiz edileceğini bilen ve bunları uygulayabilen yüksek lisans öğrencileri yetiştirmek.

Dersin İçeriği

Sosyal bilimlerde araştırmanın temel felsefesi, araştırma problemleri geliştirme ve uygun araştırma teknikleri geliştirme, frekans dağılımı, korelasyon, regresyon ve varyans analizi teknikleri, parametric testlerin önemi, non-parametric testlerin önemi, ki-kare test, eğitimde araştırma projelerini geliştirmede kuramsal çerçevenin kullanılması, uygulamalar.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sosyal bilimlerde araştırmanın temel felsefesini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
2 Araştırma problemleri geliştirme ve uygun araştırma teknikleri geliştirir Anlatım, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem,
3 Frekans Dağılımı, ilişkili -ilişkisiz örneklemler, korelasyonu uygular Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
4 Parametric ve non-parametric testlerin nasıl kullanıldıklarını açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gezi / Gözlem,
5 Uygulamaları başarı ile tamamlar Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem,
6 Temel düzeyde bir araştırma yapar Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sosyal Bilimlerde Araştırmanın Temel Felsefesi ve Önemi
2 Araştırmada Yöntem ve Hipotezleri Belirleme
3 Frekans Dağılımı
4 Korelasyon
5 İlişkili ve İlişkisiz Örneklemlerin Analizi
6 Regresyon ve Varyans Analizi Teknikleri
7 Ara Sınav
8 Çoklu Örneklemlerin Analizi(Manova, Anova)
9 Non-parametric Testlerin Önemi
10 Ki-Kare Test
11 Eğitimde Araştırma Projelerini Geliştirmede Kuramsal Çerçevenin Kullanılması
12 Uygulamalar
13 Uygulamalar
14 Uygulamalar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Şener Büyüköztürk (2002 ), Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Pegem A Yayınları.

Ali Balcı (2001), Sosyal Bilimlerde Araştırma, Pegem A Yayınları.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.
2 Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. X
3 Eğitim yönetimi ve denetimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. X
4 Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. X
5 Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. X
6 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. X
7 Eğitim örgütlerindeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar.
8 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. X
9 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
10 Güncel gelişmeleri ve eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. X
11 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.
12 Eğitim yönetimi ve denetimi alanında teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır. X
13 Okulların kültürü ve okullardaki örgütsel davranışa ilişkin temel ve yeni kuram ve yaklaşımları bilir ve buna dayalı bir olaya nasıl çözüm üretebileceğini kavrar.
14 Bir örgüt olarak okullardaki hizmetlerin neler olduğunu kavrar ve bu hizmetleri hangi çağdaş örgütsel yaklaşımlarla geliştirebileceğine ilişkin bir vizyon sahibi olur. X
15 Okulu yönetirken temel yasal ve yönetsel hususları bilir ve uygular.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 60
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6