Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Katı Atık Sızıntı Sularının Kontrolü CEM 606 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ALİYE SUNA ERSES YAY
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Sızıntı suyu kavramını öğreterek,çevre mühendisliği açısından bertaraf metodlarını incelemek ve her bir metod ile ilgili mühendislik yetilerine sahip olmak
Dersin İçeriği Bu kurs düzenli depolamalarda oluşan sızıntı suyunun kalite, miktar ve kompozisyonunu; atık stabilizasyonunun parametrelerini; sızıntı suyunun geri devrinin atık stabilizasyonu ve sızıntı suyu kalitesine etkisini; saha içerisinde sızıntı suyu arıtımı ve işletilmesi konularını içerir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Katı atık ve sızıntı suyunun tanımını yapar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Düzenli depoloma ve sızıntı suyu ile ilgili yönetmelikleri bilir, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Sızıntı suyu miktarı tahmini hesaplamalarını yapar, Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
4 Sızıntı suyu içeriğini öğrenir Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Sızıntı suyu arıtma metotlarını tanır Anlatım, Deney ve Laboratuvar,
6 Sızıntı suyunun arıtılması ile ilgili problemleri tanır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
7 Sızıntı sularını arıtılmasını projelendirmeyi öğrenir Tartışma, Problem Çözme, Gezi / Gözlem, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Evsel katı atıklar ve düzenli depolama sahaları
2 Yasal düzenlemeler ve etkileri
3 Zemin suyu durumu ve sızıntı suyu oluşumu
4 Sızıntı suyu miktarı
5 Sızıntı suyu kalitesi ve toksisitesi
6 Sızıntı suyunun toplanması ve taşınması
7 Sızıntı suyu arıtılması
8 Sızıntı sularının arıtılmasında uygulanan prosesler
9 Sızıntı suyu arıtılmasında karşılaşılan problemler
10 En uygun sızıntı suyu arıtma yönteminin seçimi
11 Sızıntı suyu arıtma maliyeti
12 Konuyla ilgili yapılmış bilimsel makalelerin tartışılması
13 Konuyla ilgili yapılmış bilimsel makalelerin tartışılması
14 Konuyla ilgili yapılmış bilimsel makalelerin tartışılması
Kaynaklar
Ders Notu 1. McBean, E. A. ; Rovers, F. A. and Farquar, G. J. (1959). Solid Waste Landfill Engineering and Design, Prentice Hall PTR.
2.Christensen, T. H: Cossu R. and Stegman, R. (1992). Landfilling of Waste Leachate. Elsevier Applied Science.
3. Quasım, S. R. and Chian, W. (1994). Sanitary Landfill Leachate, Technomic Publication.
Ders Kaynakları 1. Öztürk, I. (2000). Anaerobik Biyoteknoloji ile Atık Arıtımındaki Uygulamaları, Su Vakfı Yayını. İstanbul.
2.Seçilmiş Bilimsel Makaleler
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
7 Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Çevre kirliliğinin önlenmesi, kontrolü ve doğal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ile ilgili projelerde liderlik eder.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 35
1. Performans Görevi (Seminer) 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 36 36
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 36 36
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6