Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Akış Enjeksiyon Analiz Teknikleri ANK 608 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MUSTAFA İMAMOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Akış enjeksiyon analiz yöntemlerinin öğrencilere tanıtılması ve bu teknikleri laboratuvarda uygulayabilecek bilginin öğrencilere verilmesi
Dersin İçeriği Akışa enjeksiyon analizlerine giriş, genel enstrümentasyon, sıvı-sıvı ekstraksiyonu, sorpsiyon, gaz-sıvı ayrılması, çevresel uygulamalar, klinik uygulamalar
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Akışa enjeksiyon analizlerinin (FIA) önemini ve kullanım alanlarını bilir. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Akışa enjeksiyon analizlerinde kullanılan cihazları bilir Anlatım, Soru-Cevap,
3 Sıvı-sıvı ekstraksiyonu ile FIA yapabilecek bilgiyi edinir. Anlatım, Soru-Cevap,
4 Sorpsiyon ile FIA yapabilecek bilgiyi edinir. Anlatım, Soru-Cevap,
5 FIA nın çeşitli uygulamalarını bilir. Anlatım, Beyin Fırtınası,
6 FIA konusunda son gelişmeleri takip ederek anlayabilecek bilgi düzeyine erişir. Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Akışa enjeksiyon analizlerine giriş
2 Akışa enjeksiyon analizlerine giriş
3 Genel enstrümentasyon
4 Genel enstrümentasyon
5 Sıvı-sıvı ekstraksiyonu
6 Sıvı-sıvı ekstraksiyonu
7 Sorpsiyon
8 Arasınav
9 Sorpsiyon
10 Gaz-sıvı ayrılması
11 Çevresel uygulamalar
12 Çevresel uygulamalar
13 Klinik uygulamalar
14 Klinik uygulamalar
Kaynaklar
Ders Notu [1] Zhaolun Fang, Flow Injection Separation and Preconcentration, VCH Pub. Inc., NY, USA,1993.
[2] Marek Trojanowicz, Flow Injection Analysis: Instrumentation and Applications, Word Sci.Pub. Co. Pte. Ltd. London UK. 2000.
[3] E.Meloan. Chemical separations: principles, techniques, and experiments: a combined text, laboratory manual and reference, Wiley, 1999.
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
7 Analitik Kimya alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyindeki yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar.
8 Analitik Kimya Bilim dalı için gerekli modern cihazlar ve metotlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir. Elde edilen sonuçları ve karşılaşılan sorunları gözlemleyip, çözüm yolları bulabilme yeteneğini kazanmış kimya doktoru unvanına sahip uzman kimyager ve akademisyen olur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6