Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elektrik Enerji Sis. Optimal Olarak İşletilmesi | ELK 606 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Harmonik Güç Akışı dersi |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. UĞUR ARİFOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ülkemizdeki anlık bir enerji talebinin en uygun santralden ve en uygun hat güzergahından temin edilmesi için yapılması gereken hesaplamaları anlatmak ve böyle bir sistemin merkezi bir kontrol ünitesinden nasıl kontrol edileceğini göstermek. |
Dersin İçeriği | Güç sistemindeki bara türleri ve özellikleri, güç akışı, P optimizasyonu,Q optimizasyonu, P&Q optimizasyonu, SCADA sistemi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Enerjinin en ekonomik bir biçimde üretimi | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Enerjinin en ekonomik bir şekilde iletimi | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Enerjinin üretim ve iletim maliyetini aynı anda en ekonomik değere indirebilmek için yapılması gereken hesaplamalar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Merkezi enerji kontrol biriminin çalışma algoritması | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | En ekonomik enerji üretim ve dağıtımının merkezi kontrol birimi ile nasıl temin edilebileceğinin gösterilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | GÜÇ SİSTEMİ PARAMETRELERİNİN TANITIMI | 1. Hafta Sunusu |
2 | GÜÇ AKIŞI (NEWTON RAPHSON) HESAPLAMALARI | 2. Hafta Sunusu |
3 | GÜÇ AKIŞI (NEWTON RAPHSON) HESAPLAMALARI | 3. Hafta Sunusu |
4 | KISITSIZ EKONOMİK GÜÇ AKIŞI ALGORİTMASI | 4. Hafta Sunusu |
5 | KISITLI EKONOMİK GÜÇ AKIŞI ALGORİTMASI | 5. Hafta Sunusu |
6 | P OPTİMİZAYONU (AKTİF GÜÇ OPTİMİZASYONU) | 6. Hafta Sunusu |
7 | P OPTİMİZAYONU (AKTİF GÜÇ OPTİMİZASYONU) | 7. Hafta Sunusu |
8 | Q OPTİMİZAYONU (REAKTİF GÜÇ OPTİMİZASYONU) | 8. Hafta Sunusu |
9 | Q OPTİMİZAYONU (REAKTİF GÜÇ OPTİMİZASYONU) | 9. Hafta Sunusu |
10 | P&Q OPTİMİZAYONU (AKTİF REAKTİF GÜÇ OPTİMİZASYONU) | 10. Hafta Sunusu |
11 | P&Q OPTİMİZAYONU (AKTİF REAKTİF GÜÇ OPTİMİZASYONU) | 11. Hafta Sunusu |
12 | P&Q OPTİMİZAYONU (AKTİF REAKTİF GÜÇ OPTİMİZASYONU) | 12. Hafta Sunusu |
13 | SCADA SİSTEMİ VE KONTROL ALGORİTMASI | 13. Hafta Sunusu |
14 | SCADA SİSTEMİ VE KONTROL ALGORİTMASI | 14. Hafta Sunusu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] U.Arifoğlu, Harmonik Güç Akışı Ders notları (2008) |
Ders Kaynakları | [2] ARİFOĞLU U.,Güç sistemlerinin bilgisayar destekli analizi, Alfa Yayınevi, İstanbul, 2002 (Kitap) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 3 | 5 | 15 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |