Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Advan.Topıcs In Inf.Techn ENM 603 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ALPER GÖKSU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Raşit CESUR, Arş. Gör. Merve ŞİŞCİ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Because of the rapid pace of technological innovation and the turn around time inherent in the curricular change process, it is impossible for an academic department to offer a conventional course in each new technology as it emerges. Yet, students completing their program will face a job market in which knowledge of these technologies is prized or even demanded.
This course provides a way for the MS-CIS curriculum to expose students to a variety of topics in information technology on a rotating basis and makes it easy to add new topics as they evolve. Case studies supports to theoretical lectures given.

Dersin İçeriği

Applications and impacts of information systems, role of information technology, planning, building, and managing information systems

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Enabling New Forms of organization
2 Giving New Meaning to Everyday Things
3 Learning Difficulties of Foreseeing the Impact of Innovations
4 Thinking About Information Technology Performance
5 Learning the Progress of Technology
6 Learning the Business Processes of Planning, Building, and Managing Information Systems Management Principles
7 Learning Challenges of Planning, Building, and Managing Information Systems
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Introduction to Deep Learning and Machine Learning
2 Probability and Information Theory
3 Game Theory and Decision Theory
4 Clustering and Classification
5 Deep Networks
6 Regularization for Deep Learning
7 Optimization for Training Deep Models
8 Convolutional Networks
9 Recurrent and Recursive Networks
10 Computer Vision Applications
11 Speech Recognition
12 Natural Language Processing
13 Linear Factor Models and Autoencoders
14 Comparison of Fuzzy and Expert Systems with Deep Learning
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
7 Sürdürülebilir kalkınma ve endüstri mühendisliğinin gelişen koşullara göre gelişmelerini sürdürülebilirliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve uygulama gerekliliğini bilir ve bu alandaki projelerde liderlik edebilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 45
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 45
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 1 4 4
Ödev 1 32 32
Final 1 8 8
Final 1 10 10
Final 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 178
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,12
Dersin AKTS Kredisi 6