Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Proje Yönetimi | ENM 611 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BERRİN DENİZHAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Projelerin zaman ve maliyet kontrolünün sağlanması |
Dersin İçeriği | CPM metoduna giriş, Gannt diyagramları ile karşılaştırma ve kaynak dengeleme, proje ağı oluşturma, projelerin maliyet kontrolü, PERT tekniği ve uygulama. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Proje ağlarının oluşturulması ve zamanlalama | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Projelerin maliyet kontrolü ve kaynak dengeleme | Anlatım, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje yönetimine giriş | 1. Hafta Sunusu |
2 | CPM metoduna giriş | 2. Hafta Sunusu |
3 | CPM metodu ve ağ oluşturma | 3. Hafta Sunusu |
4 | Gannt diyagramları ile karşılaştırma | 4. Hafta Sunusu |
5 | Kaynak dengeleme | 5. Hafta Sunusu |
6 | Kaynak dengeleme | 6. Hafta Sunusu |
7 | Örnek olay çalışması | 7. Hafta Sunusu |
8 | Örnek olay çalışması | 8. Hafta Sunusu |
9 | PERT metoduna giriş | 9. Hafta Sunusu |
10 | PERT metodu | 10. Hafta Sunusu |
11 | Örnek olay çalışması | 11. Hafta Sunusu |
12 | Örnek olay çalışması | 12. Hafta Sunusu |
13 | MS-Project paketi ile uygulama | 13. Hafta Sunusu |
14 | MS-Project paketi ile uygulama | 14. Hafta Sunusu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1]Meredith, J.R., “Project Management”, John Wiley & sons, fourt edition, 2000. [4]Üreten, S. "İşlemler Yönetimi", Schaum's Outline Series McGraw-Hill, ikinci baskı, 1996. [5] Kerzner, H. "Project Management A System Approach to Planning, Scheduling and Controlling", John wiley & Sons, Inc., 1997 [6] Avraham, S., Jonathan F. B., Shlomo, G., " Project Management Engineering, Technology and Ipmlementation", Prentice Hall, 1994 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Sürdürülebilir kalkınma ve endüstri mühendisliğinin gelişen koşullara göre gelişmelerini sürdürülebilirliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve uygulama gerekliliğini bilir ve bu alandaki projelerde liderlik edebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 159 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |